December 2018

Har varit rolig, mysig, delvis vit och framför allt innehållsrik.
Halva skrevs om i förra inlägget. Och om än inte riktigt, riktigt över än, så kommer resten här- de bästa bitarna i alla fall,typ.
 
Lite av nytraditionsanda sågs vännerna och jag på Stadsmissionen för en Afternoon Tea. Åt juliga snittar och små bakverk och bytte klappar. Fick insynsskydd till köksfönstret, som jag klagar på ger fritt inträde hos mig för grannarna mitt över-om de nu skulle vara intresserade. Framför allt morgon och kväll då man kanske inte är fullt påklädd (hrm). Vi hoppas dessa ska hjälpa lite. Snygga var de i alla fall.
(null)

Min amaryllis har slagit ut med mäktiga blommor!
  (null)

Förresten har jag helt fantastiska orkidéer som blommar från typ ingenting och på alla möjliga höjder! Knoppar överallt.
 
(null)

Granen har stått grön och grann hela julen men nu har den börjat sloka av. Blir att säga farväl efter nyår
 
(null)

(null)

Den 22:e var Alex och jag på julfrukost på Ikea. Alexandra fick tag i det via sitt jobb i I-huset men det kan ha varit för alla som hann anmäla sig först.
Big spread. Och live-band som spelade julmusik. Rolig upplevelse. Presentkort till I-huset fick alla också så det var bara att vänta på öppnandet och shoppa loss (lätt överdrivet)

(null)

 
Dan före Dopparedan kom alla flickor hit, två-såväl som fyrbenta. Och en mysig Jul följde med dem.
(null)

(null)

(null)

(null)

  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Juldagen kom bror med delar av familjen hit, vi åt och drack lite och tittade på bilder från min fest och från The Big Apple.

(null)

 
Flickorna var kvar till Annandagen och sen var det jobb igen för mig (ja Tina har jobbat snart sagt varje dag och fram till Jul även Alex) 
 
Igår hade vi traditionell klappjakt. Inte heller i år fick vi ihop alla men vi var ändå ett gott gäng. Då jag inte har så stort längre så fick det bli plockmat, mest grekiskt med lite julsmaker. Tack Fontana.se för recept. Mycket uppskattat.
Lille nytillskottet Angeli, Niko, har blivit 1.4 år redan. Söt som socker, mamma upp i dagen.och myror i byxan. Fick inte med honom på bild,tyvärr. 
(null)

(null)

 
Idag blir det att städa och ta en promenad med den lediga dottern. Solen lyser!
  (null)

(null)

 

• Kategori: AllmäntKommentarer (1)

Kommentarer:

1 FrankSeirl:

We also offer boiler replacement services for outdated or malfunctioning units to improve energy efficiency and performance. https://www.brusheezy.com/members/maverick_rogers_66 - Leaking toilet>>>

Kommentera här: