Första Advent




Ja då var vi här igen. Vad tiden går fort!

Fullt av snö är det, idag vräker det ner ännu mer! Ett riktigt vinterland. Perfekt för den adventsmarknad vi snart ska gå till, om mina ungdomar bara kan masa sig ur sängen. De var ute igår och kom hem framåt morgonen, så de är nog inte så pigga på ett tag.
I måndags använde jag cykeln till  jobbet för sista gången på ett tag, tror jag. Säger använde, för det gik liksom inte att cykla nån längre sträcka den dan. Det yrde snö och var inteplogat nästan alls, så mestadels fick man dra cykeln. Vilket bara gjorde det ändå jobbigare. Så sen des har jag promenerat. En dag fick jag sällskap på hemvägen av min namne, det var trevligt. Ett par gånger har jag också blivit erbjuden skjuts av Robban, så galant.
Jaghar även jobbat över tid ett par timmar denna vecka. OCh så har jag beställt tågbiljett up till Uppsala , men jag fick inte ledigt förrän 10 januari. De har ju redan börjat med att sortera och rensa bland Ingas ssaker, det är ju den stora lejonparten av lägenheten. Men pappa har ju också saker och möbler, som ska sorteras och packas, magasineras osv. OCh Anders är ensam på plats, det känns lite taskigt att man inte kan hjä'lpa till mer. Men den helgen får vi ta i alla tre och se till att vi får det mesta gjort. Sen får man kanske åka upp en gång till för flyttstäden i slutet av månaden. Nya hyresgästerna flyttar in 1/2
Nästa helg skulle det bjudas på grötkalas på pappas avdelning ,men andre bror åker dit då, så nån representerar familjen, det blir bra. Pratade med pappa idag, han var glad som för det mesta, han klagar ju aldrig. Men personalen berättar ändå att han är orolig, vankar mycket. En dag hade han lyckats ta sig ut på egen hand, ordentligt påklädd, och begett sig till avdelningen där frugan låg. De upptäckte honom rätt snabbt men det är ju inte så bra att han klurat ut hur man tar sig ut.
Han är omtyckt på avdelningen, de tycker han är mysig. Säkert just för att han är så förnöjd för det mesta. En dag satt han och småskrattade och fnittrade vid frukosten, det visade sig att han varit och hämtat, inte bara en kopp kaffe utan tio.  Och tyckte att han var duktig på att busa till det innan personalen upptäckte det! hihi söte.
Idag blir det fläskfilépanna med kantarellsås
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: