Välkommen december

När väl december träder in, första vintermånaden-så har det blivit blidare än det var förra veckan. Då kändes det som vinter. Nu är vi tillbaka till mes-vinter. Grått, halvkallt med risk för regn.
 
Den senaste bilden jag lade upp var sista oktober och pelargonerna prunkade fortfarande. Faktum är att jag tog bort dem idag först! De har fortsatt blomma och trivts bra. Men det kom några minusgrader där och tog knäcken på dem. Så idag fick de vandra vidare, till blomsterhimlen. Där de kan frodas vidare. Men ett par av dem hade faktiskt nya knoppar. Helt otroligt!
 
(null)

November började med gravbesök på allhelgona, enligt tradition. Fortsatte med ekorrebekantskap, paradisfåglar. Mammografi OCH pap-test(kallar jag det fortfarande och nu fattar väl ingen men jag menar livmoderscellprover) avklarat. Det första utan anmärkning. Det andra inte fått besked om än.
(null)

(null)

(null)

(null)

Nya glasögon, bildskärms-, utprovade. Synen endast förändrats lite på ena ögat. Så nåt annat är det som orsakar de ständiga huvudbangen och spänningarna i ögonen.
Njurprover tagna och ett, som vanligt, trevligt läkarbesök hos bäste Dr Stefan. Min fina njure går fortfarande som på räls. Han skrev lite remisser angående huvudet, huden och för en eventuell avstängning av fisteln. 
 
Jag har väl hållit den kär och också tänkt att,peppar-peppar kanske den behövs igen. Jag fick höra att den kanske skulle kunna användas eftersom den svirrar på fortfarande(de flesta lägger av ganska snart efter de slutat användas) men att med min friska,unga njure ska det ju inte behövas. Det hoppas vi givetvis kommer att visa sig vara sant.
Och fisteln stör mig, nu har jag haft det där bruset och suset av det rusande blodet samt hjärtslagen som hammarslag, i snart 7 år. Kunde vara skänt att slippa just det, kunna ligga på armen, till exempel.

  (null)

Umgåtts lite med döttrar och med kollegor, senast igår på julmiddag på Ombergs turisthotell. Det var tjusigt upplägg, ett sillbord(som jag förstås hoppade över) många sorters kallskuret, vilt som tamt och varmt. Goda omeletter till exempel. Samt en uppsjö små minigodbitar och små mini glass-eller cheesecake skålar. Och kaffe.
Som varandes en som inte äter srskilt mycket av det traditionella på ett svenskt julbord, fann en hel del mumsigt. Men jag tror faktiskt att jag var hälsosammare mätt än de andra med sina stinna tallrikar med allt det givna. Vi var allanöjda i alla fall och det är vl ett jättestort plus.
 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Idag har jag kämpat mot trötthet och städat samt lyckats få upp mina stjärnor och ett par adventsstakar.
Bor mindre nu och har inte plats för allt så  får tänka om lite grann. 

(null)

 
Imorgon blir det biltur, hyrbil -julmarknad ska besökas och Dollar Storeska raidas. Kanske. Kanske inte.
 
 

• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: