Dan före dan före dan före dan före dan före dan...före dan

Första helgen i december var vi på julmarknad på Löfstad slott. Grått väder och lerig mark men slottet var fint och vi gick på intressant visning av paradvåningen. Där De La Gardie, Von Fersen och Pipers bott och vistats.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Helgen efter blev det promenad till Gamla Linköping och julmarknad där. Fortfarande ingen snö men kallt ändå. Köpte inget förutom en körv. Och "förvånades" över en truck med churros och donuts. Nya tiders svenska julmat?

(null)

Gick på gemensam lunch, hela "sjukgänget", buffé på Jade. Och dagen efter var det sista gruppmötet för året, med godis och musikquiz.


(null)

Luciamorgon fick jag äntligen återse ett Luciatåg, live! Vandrade till Domkyrkan där det var smockfullt med folk. Och fin Lucia, vacker sång och massa feelgood. 


Förra veckan köpte tjejerna en riktig gran, en kungsgran. Den togs in och kläddes i fredags. Och jag måste, trots min motvillighet till äkta gran, tillstå att den är jättefin! Och luktar gott :=)
(null)


 
I lördags hade kören,Joyvoice, sin julkonsert. Jag var inte med, kände att jag inte skulle orka, det blir en låååång dag. Men tjejerna och jag var där i publiken, på kvällen.
 
(null)

(null)

Några saker kvar att ordna inför julen men inte mycket. Känns bra och det blir mysigt att ha båda tjejerna på plats igen!
I morse bjöd företaget på frukost och cheferna hade klätt sig julfint
(null)

(null)

 
Tomten satt på Ikea, förresten!

(null)


• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: