The wedding day

Var som vanligt uppe först och gick ut, hoppades på att få se de lekfulla ekorrarna igen. De sytes inte till däremot fick jag se en kolibri! De är inte så färggranna där i området men det gick inte att missta sig, framför allt när den stod "stilla" i luften. Vad glad jag blev! Ett gott omen för dagen, tyckte jag
 
Hela dagen var det full aktivitet på ranchen. En grupp höll på och slutförde alla förberedelser uppe ladan där middagen skulle hållas.
Brudens tärnor hjälpte henne på alla vis (även brudens mor fanns behjälplig, och stundvis även andra) och de hölls inne i sviten där bruden också gjordes i ordning. Smet in nån gång emellanåt, precis som några andra, för en liten titt. 
Det var ett mycket välordnat maskineri, tärnor och alla,sprang på allt som behövde göras, allt som bads om. Där fanns inga sura miner eller ovilja att hjälpa till.
Bruden hade sminkös och frisörska inne hos sig. Alla tärnor fixades också efter hand. Till och med jag fick hjälp att föna håret, bra då jag har så ont i mina händer när jag ska rulla borsten. 
(jag hade, med risk för att ha blivit tjatig, frågat efter hårfön sen jag kom, innan t.o.m. Och blev lovad att få låna. Sen sa en av tjejerna att det fanns i ett av badrummen, så hämtade den. Trodde det var hennes, för hon hade sagt att hon hade en. Men det var det inte, visade det sig. När jag skulle lägga tillbaka den fanns där en till likadan, och vid koll fanns flera likadana i de andra badrummen. *suck* hade inte behövt fråga om jag bara vetat. Och sen behövdes de i alla fall inte, då jag fick hjälp av snälla frissan)
Hursomhelst:
Vid fyra var det dags för  vigsel!
Vi anvisades till trädgården där det fanns ett stenaltar, under träden. Det hade varit skuggigt från och till och var väldigt varmt. Stolarna var uppställda så de till största del täcktes av skugga från träden.
Brudgummen stod vid sidan om och väntade. Sen kom de i procession, marskalkarna tillsammans med tärnorna och ställde sig i en halvring runt stenaltaret. Och brudgum, vid sin mammas arm, gick fram också.
Och sedan kom hon, så vacker, fina Madde vid min brors arm. I en otroligt vacker klänning. Stolta faster grät förstås.
Ceremonin var jättefin och deras äktenskapslöften likaså. Och ringen egendesignad, helt fantastisk!
 
Efteråt blev det fotografering för brudparet och mingel för gästerna. Innan middagen i ladan. 
Kvällen var hur rolig som helst, med god mat, roliga och givande tal, skönsång av bror ( till båda, alltså Christofer och Ben) Davids pappa sjöng opera, ur Trollflöjten. Maria sjöng duett med Christofer, hon är sopran och väldigt duktig,David sjöng på svenska.. med mera , med mera. Väldigt mycket, väldigt bra och trevligt.
Tyvärr var det nåt hälsan reagerade på så jag var tvungen att gå ifrån ett tag. Hade även skoskav av de nya skorna. Men jag gick upp igen efter ett tag. Då hade många försvunnit, spritt ut sig men dansen var i full gång.
Gick väl och lade mig runt ett. Men festen fortsatte länge än. 
 
 
  
 
 
 
 
  
 
 
 
  
 
 
 
 
  
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: