Sommaren går mot sitt slut

Det känns i luften. Det är inte kallt men det känns en liten, men skönjbar, förändrig i luften. Jag tor inte det är ovanligt. Men förra årets augusti bjöd på värme och t.o.,m bad för mig. Men än kan det komma mera värme, förstås
Även om jag inte är vän av mycket värme så är det mysigt då det inbjuder till utevistelse. 
Över huvud taget har denna sommar varit fin, vädermässigt. Ett tag till och med väldigt, väldigt varmt.
Första delen av sommaren hade jag väldigt mycket på schemat. Inte så mycket under andra halvan. Men lite trevlig stunder har det allt varit
 
Den här gångna veckan har varit lugn, på jobbet mer att göra än innan  och dagarna gått rätt fort. Tomt dock, fortfarande, bara halva styrkan. Nu till veckan har jag lite ledigt men då kommer nog många tillbaka från sin semester och likaså veckan därpå. Så snart är det fullt.
 
Jag är tyvärr lite dålig på att ta mig ut, utan sällskap.  Mitt "vanliga" sällskap har inte kunnat hitta på så mycket och andra är bortresta Och då gör jag inte mycket. Dessvärre har jag också haft svårt att ge mig ut på mina promenader då jag har problem med, oftast, en fot, ibland båda. Så det går helt enkelt inte. Hoppas på bättring där.
Så det har blivit jobb och sen hem, de flesta dagar.
Men, i torsdags vågade vi oss, efter en bit mat, till Trädgårdsföreningen, för torsdagtoner. Trots hotfulla moln, skulle jag säga. Inte så mycket folk denna gång men några tappra satt i gräset, ändå.
När jag cyklat lite mer än halvvägs så brakade det loss. Regnet öste, i stora droppar, som genast bildade sjöar på gatorna, och skvätta upp lika mycket, som ner. Drog på mig regnponchon under ett träd men där kunde jag inte stå kvar, det åskade så in i bängen! Det var lite svårt att ta sig hem, det blåste också rejält och man såg inte många meter framför sig på grund av regnet. Men hem kom jag till slut och förutom att kläderna förstås, var genomsura (de nedan ponchon i alla fall) så hade jag sjöar i skorna. Jag lovar! Igår var de fortfarande inte torra, efter två dagar.
 
Fredagen fick det bli en lugn kväll, började kolla på den hypade, 80-talsinspirerade, Netflix-serien Stranger Things. Det blev 4 avsnitt på raken och resterande igår kväll.
Jag ratade den först, för nån vecka sen, efter att ha sett början. Men sen gav jag den en chans och var snart fast. Huruvida den var så bra, ska jag låta vara osagt, man fastnade ändå. Lite läskig och med många, många igenkännande nickar till både musik och 80-talsfilmer. Så, nu vet jag vad alla pratar om.
 
Igår blev det lite sallad och fika på Babettes. Det var ett tag sen vi var där. Även om det var en mulen dag var det fullt i trädgården, vi hade tur och haffade ett bord som precis blev ledigt. De ska bygga ett bageri under huset, så det var lite uppgrävt och mindre plats att sitta på. Men lika gott som vanligt
 
 
Till kvällsmat blev det en räkmacka och lite, lite rosé. Delade med mig av räkorna till två väldigt sugna små hårbollar. Och tittade, som sagt, på Stranger things
 
 
Idag känner jag mig lite förkyld. Har ingen brådska med nånting, sov länge, faktiskt. Har slappat och lyssnat på en gnällande katt. Så nu är de ute i trädgården och roar sig och jag har satt på tvätt. Lugnt och skönt och ledig hela veckan. Yay.
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: