Söndags kväll

En ny vecka i analkande. En helg till ända. En skön helg.
Igår kväll var Tina och jag hemma båda två och storasyster kom också. Så vi tittade på film och mös. Annars sitter Tina mest vid plugget. Det är enorma mängder de ska göra, och det är ändå "bara " en kurs. Men hon kämpar på. Håller tummarna för henne!
Idag, efter dialysen, så gav jag mig ut och köpte lite förnödenheter som Alex behöver och sen till f.d fackordförande, för två förpackningar kattsand. Hans katt blev påkörd för ett tag sen, stackarn. Och han vill  inte skaffa en ny, så jag fick köpa sanden billigt. Men tungt var det på cykeln sen. 
 
Tina stack till jobb och jag tvättade hår, bytte sängkläder, hängde tvätt och körde diskmaskinen. Och sen lagade jag mat, åt Alex och mig
 
Nu sitter vi här, hon pluggar i andra soffan, med datorn som verktyg. Jag spelar lite spel men ska lägga mig en stund snart. Vi har nämligen tänkt försöka hålla oss vakna genom Oscarsgalan, med start 02.00. Jag har ett möte på förmiddagen så behöver inte gå upp så tidigt, och har bytt så jag jobbar eftermiddag istället. Så passa på, vet ja. När vi alla kan på en och samma gång!
 
Idag fyller min kära vän och "syster" år. Stort grattis till henne och många kramar! Hon är nog ute i skogen, eller kanske precis hemkommen, så jag ska inte "störa" idag. Vi hörs en annan dag. :-)
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (1)

Kommentarer:

1 Eva Trillian:

Det låter som om ni haft en skön helg :) Samma här! Ledigt och lugnt som förberedelse till lägret som är onsdag - söndag kommande vecka! Tack för grattis :) Kram

Svar: Jahaaa, jag trodde det var denna helgen. Jag skrev en kommentar på din blogg också men den verkar inte vara kvar. Vi får ta och höras snart, tycker jag.Härligt att du haft en fin helg och en fin födelsedag. Kram
Trudilutti

Kommentera här: