Regionråd

En heldag med Unionen stod på schemat idag
Mötte upp de andra utanför Frimis.Mina första gång inom de portarna.
Sen var det kaffe och smörgås, innan det var samling och årsmöten osv tog vid. Lunch och fika vid tre(tårta för Unionen firar födelsedag), föreläsning av livscoach och till slut trerättersmiddag med trubadur. Menyn var  skagenröra med löjrom på ekologiskt bröd. Sen kom helstekt oxfilé med ugnsteskta grönsaker och potatisgratäng. Och sist kaffe med amerikansk chokladtårta med mashmallows ( fattade aldrig riktigt var de var, de syntes inte, men gott var det)
Snacka om att bli mätt!! Men det är typiskt för  såna dagar, på kurser eller liknande.....mat,mat,mat
En trubadur underhöll efter middagen och återigen var det tävling. Dock hade jag inte mina gamla teamvänner, Karin och Mattias hade gått hem och Sara och Jonas satt vid ett annat bord, så mitt lag vann inte denna gång.
Tog bussen hem vid halv tio
 
Torsdag stresades igenom, dialys, försenad med det och fick jäkta för att hinna till jobbet. Därefter hem till en malagande Tina och sen iväg till Stångåstaden för ett möte. De ska  renovera/fräscha upp våra innergårdar och det är vi hyresgäster som ska bestämma hur det ska se ut. De flesta andra grdar har fixats, nu är det tre gårdar kvar. Från min gård var det bara en granne till och så jag. Vi kan bestämma vilka blommro vi ska plantera i rabatter eller vilka träd, om vi vill byta ut de som finns. Vill vi ha kvar sandlådan? i så fall ska den få ett nät, som hyresgästerna m åste se till kommer på så snart de inte leker där. Så jag får väl prata med mina grannar som har småbarn. Nya bä'nkar ska det bli och det blir säkert fin i slutändan. Men nu fick man ju lite att göra(som om manbett om det, jag gick mest dit för att säga att jag inte vill ha tomt framför fönstren i vardagsrummet, och Tinas rum,  då de på andra gårdar har gjort så(inte alla) Men helt plötsligt bad han mig vara sammankallande, ta kontakt med grannen som var med, och även andra. Och sen ska det bli fler möten. Nån belöning ska vi få också....hmm, vad kan det bli tro?
Nämen, så nu får man börja kolla in buskar och dylikt. På nån gård hade de  lavendel, på någon mahogny-träd och nån annan.....sån där som doftar.....glömmer namnet.
 
Jo,apropå glömma, så ringde jag för att slutföra obligationsköp osv. Och helt fruktansvärt, jag pratade ju med dem i förra veckan och det minns jag, men jag mindes inte vad vi kom fram till då. Ni fattar inte vad jobbigt detta är! Personen i andra ändan luren denna gång( ja, det var två gånger så två personer) skulle jag förklara för vad jag ville och vad som hade gjorts, men eftersom jag inte kom ihåg ordningen eller ens vad som skett exakt, så hörde jag bara "nu förstår jag inte hur du menar"....åh! så frustrerande det är! Och de bryr sig väl inte när jag försöker förklara att jag inte minns. Sen när vi pratar om det igen så skingras oftast dimman, och jag minns vad det var vi hae kommit överens om sist, vad det var jag skulle ringa om denna gång. *suck*
 
Nu ska jag gå och lägga mig. Eftersom jag inte kunde "dialysa" idag så måste jag göra det imorron, min städdag, så det blir stressigt imorron med :/
 
 
Vår föreläsare idag
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: