T'is the season, always the real thing

Oj oj helgen är över redan. En vecka närmare Jul och kyla har utlovats till slutet på veckan. Kanhända kommer det lite snö?
Lördan gick som vanligt undan, städ och handlande tog mesta tiden. Alex dök upp och åt lite innan hon drog vidare. Annars var det inget särskilt. Inte heller söndagen bjöd på några överraskningar. En vän ringde  och pratade bort en stund. Annars satt jag i soffan hela förmiddan. Kände att jag var tvungen att göra nåt, trots att jag var trött, så det fick bli ett zumba-pass. Middagen bestod av  fläskfile med lime-sås ( lime, honing, soja, sambal oelek creme fraiche) blev lite starkt men annars var det väldigt gott. Alex kom inte förrän senare, då hon hade annat för sig
Jag har inte mått helt bra i helgen, lite dov värk i magen och huvudvärk. Mot slutet lite illamående också.
Detta höll i sig idag också. I taxin var jag på väg att somna. När Marie fick höra hur jag mådde tog hon ett prov för att kolla om jag hade nån infektion, hon misstänkte bukhinneinflammation. Men det var det inte, som tur var.
Men huvudvärk och lite illamående fortsatte. Magvärken försvann men återkom senare
Kom ihåg, av en händelse, att jag hade tid för mammografi på eftermiddagen. Så det blev att ge sig ut i regnet. På vvägen dit ringde Mattias och b ehövde en signatur av mig. Vi sa att vi skulle mötas när han slutat. Nu var det bara så, för en enda gångs skull, att jag fick gå in på mottagningen direkt jag kom dit, före utsatt tid. 
Aj aj, mina tuttar!!
Men det var snabbt avverkat och sen vankade jag in till city och hade en hel del tid att döda. Gick runt i lite affärer och som vanligt fick jag fruktansvärt ont i ryggen efter ett tag. Men till slut så kom han och sen kunde jag åka hem
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: