Mors Dag

Helgen har bjudit på fint väder, liksom hela veckan innan, i princip.
Vi har spenderat en hel del slappartid i trädgården. Så skönt att sitta i skuggan och bara vara. Tina gillar ju istället att sola så hon pressar på emellanåt, vill inte lyssna på kloka mammas kloka ord, om att det är farligt. Suck, minns hur jag själv var
Igår glömde Tina bort vad det var för dag, i alla fall halva dan. Sen smög hon iväg och kom hem med en jättefin blomsterbukett, från syrran och henne
Så småningom dök Alex upp, hon hade haft inflyttningsfest kvällen innan så hon var rätt mör. Hade väl kommit i säng runt 5 eller nåt. Men hon hjälpte ändå till med grillningen, jag hade skaffat lite väl mycket kött. Menjag hade bjudit hem Daniel, och tänkte att han äter ju mycket kött, så jag tog i. Hälften blev väl över. Testade även att göra lite nya tillbehör, som mango chutney-röra, mango-salsa och rostad majs-salsa. JAg lär mig aldrig...som Alex säger...vi ÄTER INTE SÅ MYCKET. :-) Men nu har vi till middag idag med, ju
Vi satt ute länge, katterna var väl de som ville in först
Här pratas det med CYpern....då man mest säger mm, ja,,mm, aa, mm.....så kan man samtidigt sköta annan konversation på sin iphone
Här gillar denna gamla donna att sitta :-)
Nu ska det bli lite kallare, men måste ändå få tag i någon som kan sätta upp vår takfläkt....jag känner för lite folk här istan. Har gjort en förfrågan på fejjan, vilket inte resulterade i ett enda svar....förstås :-)
Idag skulle jag till röntgen, trodde jag. Men de ringde och meddelade att ingen tid fanns förrns på onsdag-rackarns. Men dialysen vill inte att jag går tillbaka till jobbet för en dag, utan vi får vänta och se vad utfallet av röntgen blir *Suck*
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: