Julklappsrace

Men oj vad dagarna går fort, och jag hinner inte med att uppdatera. Det är lite ovanligt för mig. Men here goes.
Torsdag och fredag rullade på som vanligt. Fredag hade jag sent pass. Efteråt hämtades det pizza och båda tjejerna åt här för att sen gå ut och roa sig. Själv mös jag med de små tjejerna till sängdags
 
Lördag blev lite stressig, på nåt vis lyckas jag alltid få till det på det viset. Trots att jag tycker att jag har gott om tid så står jag där på slutet och undrar varför jag inte är klar?
Gick iväg och handlade tidigt. Fullföljde städningen därefter men sen kände jag att jag var tvungen att lägga mig ett tag. Det var nog det som kullkastade allt. När jag sen steg upp påbörjade jag de tre sallader jag hade på menyn. Skulle ha gått och duschat däremellan men så var jag tvungen att göra nåt annat och då var det lika bra att fortsätta med salladerna. I stigande panik för hur fort minutrarna pep iväg. Så när Alex kom, som tur var en bra stund innan gästerna skulle dyka upp, så var jag så irriterad så stackaren fick allt ovett hällt över sig! Men när jag väl satt både henne och lillasyster i arbete så kände jag att det flöt på och  lugnade ner mig. De fick fixa välkomstskumpan, cocktailpinnarna med tilltugg, att serveras med skumpan( vilket jag givetvis glömde till en början, men hann få med dem innan maten i alla fall!) Fick fina blommor av mina gäster
Efter inmundigande av de tre salladerna (kycklingsallad, pastasallad och tonfisksallad) så körde vi vårt race, lika kul som alltid
 
 
 
JP (Jeanette) med dotter Amanda och svärson Patrik
 
 
 Mor och dotter, söta Anna och Carina
 
Och nedan makarna, Larse Kling och Theo Voyiatzis
 
Här pratar vi regler för Charaderna, som kom näst på agendan. JP.s lag var suveräna, ven den grekiske pojkvännen, som vi i andra laget fick skriva lappar på grekiska åt( eller gav vi honom för enkla ord?) som han klarade galant! 
 
 
 
Idag får bli en slappardag då det inte blev så mycket sova i natt och inget mer än strykning och matlagning står på schemat.
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: