Berättelsen om Pi

Vi har en liten tradition, tycker jag, att vi går på bio i juldagarna. Nästan enda gången per år som jag går på bio. Det känns alltid konstigt till en början , tills ögonen anpassat sig, man blir lite yr och ser suddigt. Ännu svårare var det igår, då filmen var i 3D. Men vilken effekt det var! Fåglar flög ut i biosalongen och tigern anföll OSS! Helt fantastiskt. Och filmen var väl värd att se. Fadt jag tycker det blivit fruktansvärt dyrt. Nu ska vi inte prata om på den tiden då jag gick ofta på bio men detta är ju löjligt Inte fanns det heller kvar några biljettkassor längre, de var ersatta av automater. Sen kunde man ordna med biljett-ärenden i "popcornsdisken" Så där har de sparat in en massa stålar också. 
Men denna film var värd de 135kr varje biljett kostar. En helt makalös historia, tragisk men även rolig och hjärtesnörpande...och...och...alldeles underbar! :-) Och....alla vet ju att jag gillar tigrar :)
 
 
 
Glashalt är det ute, både igår kväll och idag. Nu ska det bli några grader kallare också så då blir det väl ännu värre. Men ska åndå försöka traska till jobbet alldeles strax, ska ta tid på mig ifall jag stöter på sträckor( som här utanför oss) som knappt är sandade och definitvt inte bara
• Kategori: AllmäntKommentarer (1)

Kommentarer:

1 Eva Trillian:

oh! Den vill jag OCKSÅ se. Men, med biljettpriserna i åtanke, får jag nöja mig med Hobbit :) På söndag blir det av! Mys!
Tack för grattis :) Du är go du! Varje dag! Kram

Kommentera här: