Regionråd

Hela veckan som gick, har varit hektisk på jobbet och de ville inte släppa iväg mig för Regionrådet på fredagen, inte ens ett par timmar tidigare. Men Mattias skulle också dit efter jobbet så vi tog bussen tillsammans till Norrköping-min första visit sedan barnsben, i regnet. Väl där fick vi guidning till hotellet , som låg bara ett parkvarter från busshållplatsen. Rummet var fräscht och trev ligt
Efter en snabb uppfräschning anslöt vi oss till de andra i frukostrummet och tillsammans promenerade vi, i duggregnet, till Arbetets museum. Där hade de under dagen haft möte och tittat på utställning och ätit lunch. Nu var det dags för trerätters middag på Laxholmens restaurang
Maten var jättegod och sällskapet trevligt. möjligen hade personalen kunnat vara trevligare, ett leende skadar inte, när man är i den branscn.
Hursomhelst så hade de hyrt in en trubadu som underhöll oss. Han hade satt ihop en musiktävling, med en hel drös kluriga musikfrågor, av blandad karaktär. Vi vid vårt bord skulle utgöra ett lag, och vi skulle hitta på ett namn. Eftersom jag hört fel, när en av killarna tidigare sagt något, som jag tyckte liknade Siw Malmqvist, så föreslog jag nu det som namn på laget. Det blev "Sivan". Det var blandning, åldersmässigt, på oss och det var en sån blandning, ungefär, på frågorna också. Varpå vi klarade de flesta. Det var ett lag bredvid oss, som jag kunde höra hade en massa bra svar också, t.o.m något som vi inte kunde....men vi vann! Helkul!
Senare drog en hel drös av oss upp till Harrys. Väl där visade det sig vara inträde, vilket var lite onödigt, kändes det som. Vi stannade inte så länge, Johanna och jag, utan traskade hem efter nån timme.
Trots den sköna sängen så sov jag väldigt dåligt och var vaken långt innan klockan ringde på morgonen.
Hotellfrukost är ju det absolut bästa med hotellvistelse! Så också denna gång. Man ska smaka allt på den dignande buffén(även om denna buffen inte var tillnärmelsevis så stor och överdådig somden på Vildmarkshotellet). Numer orkar jag inte äta lika mycket men ett ägg blir det och ett par mackor med olika pålägg, juice och kaffe och frukt. mums!
Sedan var det dags för Regionrådets årsmöte, där vi hade nomineringar att få igenom. Jag är normalt andre suppleant, men eftersom två före mig inte kunnat komma, så fick jag rösträtt. Så det var bara att ta i från tårna när våra namn kom upp. Och vi fick igenom ungefär det vi ville.
När mötet var avslutat var det dags för lunch och sen hemfärd. Vi skulle vänta nån timme på tåget, men i hissen stötte vi ihop med en av tjejerna på kontoret, som skulle köra hem till Linköping med grejer i sin lilla bil, och vi fick tränga in oss i den, Johanna, Mattias och jag. Så det blev jättebra. Bussen hem sen och byta påse.
Efter ett ärende kände jag attjag var tvungen att sova lite så det gjorde jag. Alice var  på mig och skulle gosas, verkar som om hon saknat mig...eller kanske Alex, som ju är bortrest. Hon är ju så go, men  nu även hårfällare, så man får mun och näsa full i hår-mindre trevligt.
Handla orkade jag inte, en tvätt fick det bli och hämtmat till dörren. Sen latade vi oss i soffan resten av kvällen.
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: