Vart är Sverige på väg?

Kan man undra. Valet är över och trots att man trodde att uppmärksammade utförsäkringshitorier skulle få fler folk att vakna till, så ha Moderaterna blivit valda att sitta kvar i maktpositin. ...eller har de det? De fick inte majoritet och SD valdes in i regeringen. De andra partiernas stora skräck. Och väldigt mycket folks, vad det verkar.
Meen, varför har man bara opat problemen under matan och inte insett att SD spelar på människors trötthet på hur det ser ut idag, att man faktiskt tycker i stugorna, att dete måste bli lite ordning. Inte tror jag att så månfga av de som röstat nu på SD, egentligen vill slänga ut de invandrare som bor här och deras familjer. Men kanske dra en gräns för framtida invandring. exempelvis.

hursomhelst, är jag besviken. Jag är rädd för Moderaterna, hur svenskt snälla de än är och hur trevlig och gullig Fredik n ser ut. De vill privatisera vården, de kör vidare på utfösäkringsreglerna och en sämre sjukförsäkring. Volket innebär att vår trygghet urholkas ytterligare. Det skrämmer mig.

Jag är rädd att en dag vakna upp och upptäcka att det har blivit ett system liknande USA:s med dyra, privata sjukförsäkringar,  hur ska man få ihop till livsnödvändiga mediciner. Inte, det kommer inte att gå så långt, menar de som är "i mitten" lite liberalare än moderaterna. Men , för man en egoistisk politik, och bara bryr sig om mer pengar i sin egen plånbok, så kommer vi att hamna där. Kanske jag är död då, men jag har barn och förhoppningsvis ska de få barn, och hur ska de då få det?

Vi, som i detta land, haft en bra sjukvård, den bästa tryggheten, bra skolor om än höga skatter......vi har inte inseett(och många gör det fortfarande inte) hur bra vi har det. Men en dag- en dag kommer de att komma ihåg,hur det var........
• Kategori: AllmäntKommentarer (1)

Kommentarer:

1 Eva:

Hear, hear!

Kommentera här: