Ökenvindar

Man skulle kunna tro att vi lever, typ, på Cypern....så varma vindar har det varit idag. Hett, hett, hett

När jag kom till affären, ovanligt tidigt idag, kanske för att jag är ensam hemma och allt gick undan trots värmen, så ville jag inte gå därifrån. Det var så svalt och skönt.

En grannfamilj på nästa gård har haft storstädning och alla deras långa, stora mattor, ligger utbredda över alla piskställningar och bord och bänkar, i området, sedan igår. Själva hade de lagt sig för att sova siesta i gräset, en liten bit utanför deras trädgård, kuddar, lakan o allt. De brukar göra en hel del därute, grillar de så är det där de ställer grillen, eller kör in bilen när den ska mekas med, på den allmänna gräsmattan. Då känns det som att man har hoppat tillbaka några år i tiden, till ett varmare land där man inte riktigt tänker som vi gör här.....

Är ensam för att Tina åkt till Cypern (det gick jättebra att flyga första gången själv!) och Alex är hos Marcus i Stockholmstrakten. Hon kommer imorron

HAde först tänkt ta mig en drink, men sen tyckte jag det var synd att slösa på spriten, jag sparar det till jag har sällskap istället. Tog en "lime-lemon" istället. Brings back some memories :-)

• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: