Jul, Jul, strålande Jul

Även om  julstämning har varit ganska så seg på att infinna sig, och trots att manjobbat in i det sista och inte orkat piska upp så mycket mer stämning, så blev et en härlig, mysig Julafton med mina flickor!

Morgonen startade med traditionsenligt varm choklad och fika i vardagsrummet. Lite julfilmer skulle vi se, men det blev vistt nåt annat.

Så småningom kläddes damerna i rött och det pysslades lite här och där. Tomtar och troll....var på teve och det var A's favvo som lite, så den skulle ses. Mat sattes på emellan, sedan var det Kallle & co FÖRSTÅS! Hur kan nån ens tänka tanken att inte ha med det på  Julaftonen, det är ju en tradition sedan många år. Boendes på Cypern fick man nerskickat Julaftonsband på video.....för att inte vara utan Kalle! hihi
Därefter var det julbord.......i det lilla formatet. Men ändå mycket mat. Alex och jag drack lite vin, det kändes direkt. 
Så småningom blev det klappöppnande. ag tror alla blev nöjda med sina gåvor. Jag vet att jag blev det. Blev superglad över fina kort på mina flickor och en  almanacka med foton på dem och våra katter..Det värmde!

På kvällen lekte vi charader och annat, oj , vad vi skrattade!! Det var helfestligt.

Sen bänkade vi oss och kollade på film, jag somnade av och till, som vanligt, förstås. Men möööööös :-)

Idag är en slappdag. Ska laga lite fransyska i ugn, men annars inte göra ett dugg! :D GOD FORTSÄTTNING!
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: