Maj månad slut

Vart tog den vägen då?
Och varför skriver jag inte oftare här?
Det har blivit nåt mackel så jag kan inte ladda bilder från min telefon och då jag ville ha med några bilder så har jag helt enkelt låtit bli att skriva också.
Det händer väl inte så hemskt mycket. Vid provtagning för några veckor sen, visade det sig att fosfathalten var jäääätehög, och  doktorn ringde i egen hög person, och sa att "nu måste vi nog börja med dialysen i alla fall, för det här är inte bra", menhur et nu var så blev det att vi ska pröva med ännu mer medicin, annan tablett(massa biverkningar) och fler av de gamla. I måndags tog jag nya prover och...han har itne ringt än! Förhoppningsvis ska vi kunna klara oss över även denna sommar, jag är ofantligt tacksam för varje månad som jag slipper eländet. Lustigt, egentligen. Dialysen ska ju få mig att må bättre, men då jag inte mår dåligt och får en massa besvär MED dialysen, åtminstone fick jag det sist, så blir det tvärtom liksom.

Min äldsta dotter, duktig som vanligt, såg till att få upp utemöblerna och tältet, för några veckor sen. Sen har j vädret ändrats från det sommarvarma , som var då, till det regniga , småkalla som är nu ett tag, så vi ar inte suttit ute så hemskt mycket än. Men det ska nog bli. Vi har ingen grill, men jag köpte en engångsgrill en dag, så vi fick oss lite grillat.

Hon flyttar nu på onsdag. Det känns inte riktigt verkligt ännu. Trots alla kartonger och sopsäckar fulla med saker, som står överallt härhemma. Jag hoppas verkligen att hon ska trivas. OCh att hon ska klara sig på sitt studielån. Det blir nog tufft. Men förhoppningsvis får även jag då lite bättre ekonomi...eller ? Hmm, vi får se.

Brorsan har fyllt 60(!) och efter påtryckningar från moi, blir det nu en lite festlighet om ett par veckor. Vi åker, för dyra pengar, lördag söndag, och passar på att träffa Morfar, gå på slottet och i Domkyrkan. Det ska bli kul..och intensivt. Andra brodern med familj kommer också. Vi har inte träffats alla på flera år.

Har inte hittat någon mer passande lägenhet, till mig och TIna. Har börjat vantrivas i denna. Ingen värme, tider som dessa blir huset rått och kallt, tvätten torkar knapp, det börjar lukta. Ingen respons får man. Jag är så trött på Graflunds.
Gjorde en felanmälan för tre veckor sen, på måndag, ingen har hört av sig än

Idag gifter sig Chryso på Cypern. Exet ringde, han skulle försöka ringa från bröllopet, då hon kunde prata, så vi fick hälsa. Men jag misstänker att det i så fall blir väldigt sent, med tanke på hur länge de står och skakar hand i ett.

Haha! Jag lyckades få tillbaka min överföringsfunktion!-sä här kommer bilder!

På Valborg var det ju trtaditionella mc-kortegen!
Här premiärgrillas det!
Alice ser intresserat på
Grillmästaren själv :)
Tina och TOve jobbar  med skolarbete. Tjuvfotar dem, de vill helst inte vara med på bild!
Förra fredan hade vi lite grill utanför jobbet, ordnat av facket.



Just det! Samma kväll var jag bjuden till Carina och Lars. då det var deras femåriga bröllopsdag. Det fanns nämligen en låda, där vi bröllopsgäster, för fem år sedan, stoppade små lappar, med lyckönskningar och liknande. Nu skulle den öppnas, och då fick jag vara med, jätte gulligt
Alla andra visste tydligen om dettta långt i förväg för de kom med små presenter och blommor. Jag som blivit ditringd och kom direkt från jobbet, hade inget med mig. Kändes lite kymigt, men det var trevligt ändå. Smarrig smörgåstårta bjöds det på. lite skumpa och lite tårar vis läsandet av lapparna. Det var rart.
Dagen efter var jag bjuden på balkonghäng hos min namne, Malin Bergstedt, med några andra från jobbet. Fredagen hade varit jättefint väder och varmt. Nu var det sol men började bli kyligt,och sen dess har det arit kyla regn och nästan storm.

Vad glad jag är att jag lyckades få till bilder igen! Awesome!
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: