Glad Påsk! Hristos Anesti!

Ja, så var Påsken här, redan. Tiden går så fort så man blir rädd. Till och med 17-åriga dottern tycker det går alldeles för fort! Det kan jag inte minnas att jag tyckte i den åldern, men minns mycket väl min mor som alltid sa att dagarna var så långa men åren rann undan alldeles för snabbt
Varmt är det också. Folk går omkring med sommarkläder och man undrar vad de ska ta av sig när det blir riktigt varmt? Sååå hiskla varmt är det ju inte Men jag förstår att folk vill ut och grillla, sola, och hänga omkring, som man gör på sommaren, efter vinterns ide. Själv tycker jag att det är bra om det går i lagom takt, vår först, sen sommar. Annars får man lätt en känsla av att allt är över innan det ens börjat. Och om värmen kommer nu, så lär den inte koma tillbaka fullt ut i sommar, så ....
Påsk firar vi ju inte särskilt längre. Jag försöker tänka på varför vi firar Påsk och ägna lite tid åt det, dock blir det svårare och svårare märker jag. INte bara är folk ignoranta och inte bryr sig, jag tycker mig märka en ökad anti-kristna-våg. Det skrämmer mig faktiskt. Vill inte folk vara av samma tro så står det dem givetvis fritt, men när man uttrycker hat, och även svenskar här, för de som tror, då är man på farligt vatten
Vi har  nu i alla fall umgåtts en del, Alex jobbar några dagar på Snoddas, Markus har varit här, vi har ätit gott, coh ska så göra även idag. Imorgon kommer bror på lunch. Passar bra, då kan jag ge mitt bidrag till hans present Han fyller nämligen 60 på onsdag! Ursäkta, bror, jag vet att du helst inte vill det, men det är svårt att slippa:)
Idag har Tina solat på baksidan medans katterna har lekt med humlor och annat. Jag satt i hammocken en stund också, tills det blev för varmt, och drack en frappé som Tina gjort. Gött!
Träd och buskar slår ut i rasande fart nu. snart ser min  häck ut så här, hoppas jag. Den skadedades ganska så illa av all snö i vintras.

Nu när vi inte fick flytta så måste jag försöka göra min baksidan lite mysigare. Jag gilllar den inte riktigt, det är lite mörkt och fuktigt och så är jag rädd för råttor!
Nåja, vi får göra det bästa av situationen.
Idag ska vi äta rulader av lövbiff och vitlöksost, mums. Står även creme caramel i kylskåpet :)
Glad Påsk!
• Kategori: AllmäntKommentarer (1)

Kommentarer:

1 Eva:

Glad påsk! :-)

Efter att ha läst din blogg så var det dig jag tänkte på när jag läste s.2 i "din" kyrkotidning (Linköpings).

http://www.mikaelskyrkan.nu/res/pdfer/livlangtannr32011lag.pdf

Kram

Kommentera här: