Latmansdag

Idag måste få vara en lat dag. Även om vissa saker var tvunget att göra, så har familjen trudilutti mest tagit det lugnt idag. Alla hade en lång natt.

A hade hit ett par kompisar och  tände vattenpipan, sen drog de för att festa lite. Blev sent och fullt, men kom hem i alla fall.

Den andra skulle på natt-cup i Sporthallen, och ingen visste hur de skulle komma hem. Först hette det att det skulle hålla på till morronen, sen skuklle det ta slut vid 4-tiden. Jaha, hur gör vi då då? Nån av föräldrarna som har bil? Tydligen inte. En av tjejerna som var me är väldigt strängt hållen så jag var säker på att åtminstone hennes pappa skulle hämta. Men det visade sig att hennes bror var med, och då räckte det tydligen.'
Nåja, ungarna funderade på taxi, men hade inte tillräckligt med pengar. Tina ringde o frågade när bussarna skulle börja gå, eftersom det var lördag så var det inte så tidigt.

När jag så småningom fick ett sms att de satt i en trapp och väntade på att bussarna skulle börja gå vid 6-6.30 så gick jag o la mig i sängen. Då hade jag varit uppe nästan hela tiden. Men då visste jag att hon hade sällskap och inte var ute och frös. Sen kom ett nytt sms då de satt på bussen. Så hon var hemma lite före 7 imorse.

Kan tänkas att hon sov länge idag då. Vid halv tre körde jag upp henne, då gick jag till affären. Den andra, som var lite bakfull, rätt åt henne, vaknade redan vid 11, kors i taket . Mådde väl som hon förtjänade men var inte alltför dålig. Hon kunde städa i alla fall, och äta.....

Nu är det snart final i Robinson. ingen vidare underhållning men har ändå följt den så kan vara intressant och se vem som vinner. Vet inte ens hur den ska koras, det är alltid olika, och alltid lika dåligt. tacka vet jag amerikanska Survivor, det var överlevnad det! Och ja, jag vet att det var en kopia av Robinson, men det kan inte hjälpas, de gör den bättre i alla fall!
• Kategori: AllmäntKommentarer (2)

Kommentarer:

1 Alexieee:

Vad trevlig o snäll du låter när du skriver om dina döttrar....sarkasm

2 Anonym:

hihihi

Kommentera här: