Januari

Inne på sista dagen i månaden så sitter jag och mina kollegor på en buss. På väg till Söderköping Brunn.
Där ska vI lära känna varann lite bättre, även våra kollegor som vi inte träffar varje dag eller ens alls har träffat. 
Två halvdagar av skoj(hoppas vi) blandat med allvar.
 
Månaden har bjudit på en del snö, några kalla dagar och lite sol. 
(null)
 
På en promenad hittade jag konst i en gångtunnel:
 
 
 
Jag har varit Alicevakt då matte var och utforskade Marrakech med omnejd. 
 
När hon kom hem firade vi med goda burgare, spel och köpt(!?) tårta. Mamman fick inte till nån bakning. 
 
Lite paket fick hon men det fick även vi, från Marocko. Jag fick en fin skål.
  (null)
 
 
Och innan jag lyckades på färdigt här så var vi tillbaka i stan. Konstateras kan då att dagarna var precis så trevliga som jag hoppats.
Massa god mat, lite projekt gruppvis, dans till sena natten, tonvis med skratt! En del vin, för min del men efter allt hoppande runt till schlagerlåtar (!?!) så hade all eventuell onykterhet skakats ut. Den trötthet jag led av dagen efter, till råga på allt kan jag ha fått kortslutning på ögonlocksanordningen, de föll ihop utan att jag ville det, under en väldigt bra och roande föreläsning-berodde på flugorna på mitt rum som väckte mig alldeles för tidigt. Och det var en väldigt lång mening. Hursom.....jag är pigg till på måndag igen, förmodligen.
 
 
 
 
 
Här hade man nog vilat gott!
(null)
 
(null)
 
By the way-är det vanligt att orkideer gör så här?
De har skapat en ny "plattform" längre upp på sin stängel och nu har blommor slagit ut uppe på "takvåningen"
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Coolt!
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: