Brittsommar

Legat runt 20 grader den senaste veckan. Svårt att klä sig. Och så har man redan vant sig vid höstkläderna. Hmmm
 
Under förra veckan blev det en sista bilhyrning för lite mängdkörning. På väg till bilen lyckades jag tappa mitt cykellås (hur i hela friden! Det är tjockt som en falukorv, nåja, som en bratwurst i alla fall, och tungt och en meter långt, med en nyckelsnodd i regnbågens färger på) det hoppade ur cykelkorgen på nåt vis. Blev att cykla tillbaka samma väg tills jag fann det på marken! Nån snäll själ hade lagt det mot en gräskant i en korsning. Då nycklar satt i hade hen ju bara kunnat ta låset och använt det själv. Men jag hade tur denna gång :)
(null)

 
På fredagen var det äntligen dags och hon klarade det!! Stolt tjejja och stolt mor.
 
Kunde inte fira detta redan på fredagen då jag hade fest på jobbet. Med mexikanskt tema. Så flera hade normala eller bautastora sombreros.
Jag hade en mini. Och så hade jag köpt en poncho åt Corona-flaskan jag tänkte gå omkring med hela kvällen.
Det fick vara nog efter två, då sa magen ifrån. Limen i truten på flaskan som körde med den.
 
Vissa tyckte det var roligt-och svårt-att rida på mekanisk tjur i så många sekunder som möjligt. Vi andra tyckte det var roligt att titta på.

(null)

  (null)

Lördagen blev det så lite firande av lapp-tjejen. Det blev en sen middag på Yogi-indisk mat. Mycket trevligt.

(null)

 
Bror + svägerska var nere i helgen. Hanns inte med så mycket umgänge men jag åt frukost med dem på söndag morgon (ser en trend starta?) på Frimis. Precis som med andra brodern för ett par veckor sedan.
 
(null)

På begäran blev det en tur till Trädgårdsföreningen på eftermiddagen, det var ju så fint väder!

• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: