Dag 4

Idag blev det frukost på "det vanliga" stället. Mig smakade det inte riktigt idag. 
Sen knatade vi hela vägen bort till Tribeca och sedan ner till Wall Street och Ground zero, Freedom tower. 
Det berörde mig mer än jag var beredd på. Tornet var mäktigt och molnen speglade sig i glaset. Men på plats där tvillingtornen stått är nu, i deras omkrets, en djup fyrkant, med vatten rinnande som i ett vattenfall från alla fyra kanter. Men runt båda : alla namnen inaktiverade. De som fyller år får en ros vid sitt namn. 
Jag blev otroligt tagen, strök med handen över namnen och gråten kom. Togs tillbaka till den dagen, och dagarna efter. Att man stod på platsen var svårt att ta in. 
Sen tog vi oss ner för att kolla på The Charging Bull och hans motståndare sedan nåt år: Fearless girl. 
Tyvärr svärmade det av turister med samma intent. Men alla andra verkade vilja posera MED statyerna: krama flickstatyen och hänga på tjuren eller under dess Kohones ( många verkade tro på deras magiska krafter) eller hållandes dem. Och det tog aldrig slut! Så slutligen kunde jag inte hålla mig utan bad dem hålla sig åt sidan ett ögonblick så jag hann ta en bild på TJUREN. Vilket applåderades av flera bredvid som också ville fota
I närheten ligger Trinitykyrkan, New Yorks äldsta.
Vidare till färjan som tog oss till Staten Island. Sedvanlig filmning och fotandes av Frihetsgudinnan och the skyline. 
På Staten Island åt vi pizzaslice på Pier 76 för att sen återvända med nästa färja. 
Spenderade en stund i Battery park innan vi traskade hem till hotellet för att vila trötta fötter lite.
För middag gick vi till en grekisk restaurang. Inte en grek i sikte men populär är den och vår näst dyraste måltid hittills! Stressade att ge plats åt nya gäster gick vi på en promenad neråt floden, innan vi tog pulverkaffe på hotellet och la oss framför tvn

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: