Lugn semester

Hade inlagt två till veckor semester, som sen har blivit lite skjutna på. De njuter jag av nu.
Då jag hade så mycket för mig på förra semestern, i juni, tänkte jag att jag skulle ta det lugnt, ta dan som den kommer, denna gång.
Sista arbetsdagen, begynnelsen av sagda semester-kom bästa västkustborna till Linköping.
Mycket kärt återseende.
Vi babblade och åt ett par timmar, sedan gick damerna på bio, Mamma Mia närmare bestämt. Here we go again.
Hette fimen alltså. 
Den var bra, lite sentimental-inte många ögon torra,bitvis. Men den första filmen var nog bättre ändå.
Det bästa med biobesöket var reklamen för Bohemian Rhapsody som har premiär 2 november. Då måste vi absolut se den tillsammans! 
Morgonen efter åt jag frukost med dem på deras hotell och vi satt och bluddrade ett par timmar igen.
 
Helgen gick i lugnets tecken, massa serier kollades. Söndagmiddag med brorsonen och Tinis.
Måndag gav vi oss av till Tornby, Tina och jag, efter fika hos henne. Plantagen, Jysk osv. Kom hem med en del men tyvärr inga större saker då vi saknar bil.
Sen var det lugnt igen. Onsdagen kom med Saharavärme (avtagit avsevärt på vägen dock) och jag förberedde mig med nerfällda persienner, fläkt och ett tygstycke(varuprov som delades ut i Central Park och som jag inte använt,trots alla tiders helvetiska extremvärme!, Varför kan man undra?) som man blöter ner, vrider ur och lägger på sig för svalka. Det är av nåt speciellt material. Som jag inte har i huvudet just nu och inte orkar kolla upp.
Jag använde det runt halsen, på handlederna stundom och runt huvudet,som en bandana. Det hjälpte jättemycket!
 
Torsdag träffade jag en gammal kollega över lunch och pratade bort några timmar och fredag var jag och Emy och fikade på cafe Belvederen.
Det har blåst halv storm större delen av veckan. Förutom onsdan så har det varit normal värme och det har regnat. Oftast i form av åskskurar men även lite till.
Åskan har väckt oss ett par nätter, ordentliga smällar.
Nu under helgen har jag suttit och försökt komma på nåt att göra under den kommande veckan. Det är visserligen bra att varva ner, vila upp sig, ta det lugnt och bara vara..och allt det där. Men man blir farligt lat av det! Och fort går det- på några dagar har man lärt sig att det är jobbigt att hitta på saker, på egen hand åtminstone. Och så gör man ingenting.
I alla fall började jag se om jag kunde åka nånstans bara en eller högst två dagar. Vädret såg inte lovande ut nånstans. Hos brorsan är det full rulle med en flytt i när framtid och annat med, annars hade det varit ett alternativ.
Funderade på en dygnskryssning eller nåt, kanske med en väninna men övergav de tankarna av olika anledningar.
Sen tänkte jag: ska jag åka iväg och göra nåt, bara jag, med bara mig själv att dela upplevelsen med?
Så började se mig omkring-Motala över dagen kanske. Nej Västervik! Dit har jag länge sagt att jag ska åka, det verkar så fint. Fast det borde ju delas med nån. 
Hittade ett hotell som är ett ombyggt fängelse..hmm ska jag sova över natt där? Lät spännande. Fanns även en utställning av Mathias Leclérs Villfarelser. Och nån musikgrej i stadsparken. Jo men det kör jag på,va? Kollade att tåg gick, tider osv. Tryckte nästan boka-kappen, för hotellrummet, hela vägen ner men tvekade. Kollade väderprognosen igen: regn. Ja och sen, sen tryckte jag inte på knappen. Och blir irriterad på mig själv som inte bara gör saker-bara låter tillfällena gå förbi. Grrr
 
Men det blir nog en bra vecka ändå-bokat in en lunch och en fika med gamla kollegor och vem vet vad som händer? Kanske blir en tur i alla fall sen.
 
  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: