Oväntad träningsvärk

Maj har strax runnit undan också, bara några futtiga dagar kvar. Och bara tio dagar tills jag åker på min långa, men korta, resa.
Det är fullt upp hela tiden, känner en lätt panik för att jag haft svårt att planera som jag velat, vara organiserad och
effektiv. Istället har det dragit ut på tiden, skrivits listor båd här och där och rått lite allmän förvirring. Men nu får jag nog säga att jag fått ordning på det mesta. Och resten får väl lösa sig.
Veckan som kommer blir också full, med brodersbesök i slutet av den, som jag sa ja till (för det är ju trevligt) utan att tänka efter. Men får se till att ha det mesta klart innan och ta resten på söndag. Måndagen jobbar jag och tisdag sticker jag,såååå....
 
Varit på AW med jobbet och har ätit ett par gånger med mina vänner. Har också varit på två allsångsaftnar med Joyvoice, där min Anna sjunger, och inbjudna gästartister. 
Och kollat på SOF, förstås. Massa ekipage, stora lastbilar fyllda med studenter som haft roliga, eller ibland inte, idéer på teman. Men Bonnkapälle var som vanligt med och inget slår dem! Bäst!
Och shoppat, i omgångar, för att jag inte haft ordentligt med koll. Via nätet och på stan.
Igår var, vad jag hoppas, sista vändan på stan. Hade sparat det värsta till sist. Då jag inte lyckats få tillbaka nån form av trevlig figur, så får man fuska lite. En spanx som sitter åt och drar in en del av icke-figuren, blev det. Men vad köpa,vad är bäst? Det blev ju till att prova, hade med mig klänningen för bästa möjliga resultat, under den. Stod i mitt provrum och fick olika sorters kroppsplågare hämtade, och drog och drog, och kämpade så svetten lackade. Och tydligen använde jag muskler som kanske knappt används förr och idag kan jag knappt använda armarna alls. I lyft läge åtminstone. Värst är det på utsidan av överarmarna och axlarna. Ja, jösses, who knew?
 
Snart USA alltså, inte många dagar där, tyvärr blir det nog inte så mycket sightseeing osv. Såvida inte andra utsocknes gäster, som inte behöver vara med och förbereda och dekorera på ranchen, hela tiden, är intresserade av att åka runt lite. Annars blir det , kanske , lite shopping och svägerskan har utlovat åtminstone en sorts sightseeing-kvällsbesök på Walmart! Ska visst va nåt alldeles extra......oangemänt, eller vad man ska kalla det. 
Men det ska bli kul ändå, att träffa familjen där borta och få vara med på bröllopet och rehersal dinner och allt.
 
 
 
 
https://youtu.be/vlcp8fI73FQ
 
 
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: