Rockin Y Ranch

 
 
Framme på ranchen, efter en , visserligen tydligen, omväf men fantastisk vacker och vindlande bilresa. 
Där hälsade vi på mini donkeys och sedan en massa människor. 
Några åkte och handlade till middag och lagade den. Det kom fler gäster och så småningom åkte vi till en super market och handlade frukostmat för 20 pers. 
Blev ytterligare en sen kväll, jag verkar inte komma till ro. 
En del badade i poolen och grillade sen korv vid lägereld. Och jag tror att alla hade trevligt,
Jag delar rum med brudens moster. Vi ligger på sängar som man nästan får hoppa upp på, så höga är de. Vi skojade om "prinsessor på ärten".
Sov ca 4 timmar men efter toabesök där kunde jag inte riktigt somna om. Men låg kvar och slumrade lite till slut.
Sen steg jag upp och gick ut, det var mulet men kvavt och varmt redan. Jag stod en stund och tittade på ett gäng ekorrar som lekte tafatt i träden runt huset.
Frukost åts i köket, inte alla på en gång, det hade inte gått men det gick rätt smidigt ändå. 
Sen spriddas vi åt olika håll, en del för att fixa naglar, andra för att hämta saker till bröllopet och jag följde med moster, kusin Jossan och Johan och lille Alfred, in till stan. Gick längs stans största gata upp till capitolium. Austin är ju statens huvudstad. Vi gick inte in, det var långa köer och rigorös säkerhetskontroll så vi gick runt och sen åt vi på en deli. På vägen till bilen inköptes latte på Starbucks. 
Försökte sova lite sen men det funka inte. Det är nåt fel på mig. Sen har jag fel kläder med mig, som vanligt! Tog med mig då jag trodde att det kanske skulle bli aktuellt med byte för kvällen men inser att en del troligen får ligga kvar i väskan.
 
Ikväll blir det rehersal för de närmast inblandade skalla vet när vad händer imorgon. Middag äter vi innan. Ska bli spännande
 
Lite plock ur bildarkivet
 
 
 
 
 
 
Här demonstrerar de mot slaktande och ätande av hundar. Nåt jag styrker fullt och fast
 
      
Back at the ranch. Där finns en hel del kuriosa prydnadssaker/konst
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: