Monday, Monday

Det blev lite fel, Wedding Day var ju före Sunday men det går inte att ändra i efterhand, tydligen. Publicerades av misstag, innan jag hunnit skriva nåt. Har problem med bilderna också. Men, men
 
Måndagen var då avresedag. Vi packade och städade det sista. Diskade, lämnade mat och tårta till gårdskarlen/managern.
Vi hade alla sett ett, som det verkar, svalbo, på en av verandorna precis utanför den dörren. Nu, först, upptäckte jag att det syntes ett litet huvud i boet. De har väl hållit sig gömda tidigare. Det var tre små ungar som gapade hungrigt, mamma/pappa var säkert på väg men fotade dem en snabbis innan.
 
Bror & co skulle ta in på hotell för avresa tisdag morgon och själv skulle jag få sova hos Paula. Hon blev så glad, det skulle förlänga festen lite,som hon sa. Hon är så entusiastisk och ett energiknippe. Man kan inte tro att hon är flera år äldre än en själv.
Vi pratade mycket om ditt och datt, inte minst historia och skillnader mellan europeer och amerikaner.
Fick eget rum med Ikea-säng, minsann.
Vi drack kaffe och åt tårta när Madde och David anslutit, behövdes ingen lunch den dan.
Sen öppnade ungdomarna bröllopspresenter innan vi så småningom åkte iväg för att äta steak, på min begäran. För det ska man ju göra när man är i Texas-eller? Texasborna ställde sig frågande till det men hakade på i alla fall.
Det gjorde även bror & co samt Maria, som också var kvar i stan.
Det blev god mat, stora portioner och inte blodigare dyrt än jag väntat mig.
 
Denna natten sov jag bäst och längst av alla nätter i USA. Sultan???
 
  
 
 
 
 
 
 
Här dividerades det lite om man skulle teckna tjurhorn eller kossamuhorn, eller bara peka mot skylten
 
 
      Förrätt, räckte till tre, Onion strips, salladen kom separat mellan rätterna och sist men definitivt inte minst, Top sirloin steak.
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: