Bröllop- part deux

Så var det dags för festligheter igen! Denna gång utanför Uppsala, vid sjön Norrsjön, utanför Funbo. 
Vi startade dagen tidigt, tidigt- i tid för en buss som inte kom. Så det var bara att köpa tågbiljetter istället. (mummel-mummel,grymt-grymt)
Via Uppsala och buss kom vi ut mitt på dagen, till Funbo, där vi blev hämtade av David. Färden gick genom vackert skogslandskap i bortåt en mil, tills vi nådde målet.
En hel del folk hade redan ankommit. Det fanns flera stugor och tjejerna fick ett loft tilldelat sig, där de skulle sova. "Visthusboden", vill jag minnas namnet var på den. 
Varstans gjorde man sig redo för festligheterna.. På andra ställen förbereddes det för fördrink och snacks.
Efter att ha bytt om och fått lite hjälp med ansikte och hår, av mina vana döttrar, så var det dags för ceremoni.
Brudparet kom gående nerför slänten, till sång av körkollegor. Brudens bror höll en liten ceremoni och brudparet tände åter sitt gemensamma ljus (lite svårare denna gång pga blåsten, men solen var framme och regnet höll sig borta!) och sedan var det mingel.
    
 
 
   
 
 
 
Middagen var lika trevlig som sist. Mycket sång, Mia och Christofer upprepade sitt uppskattade operastycke, Körkompisar sjöng och Madde, med sin sånggrupp, sjöng Beatles "I will", direkt till nyblivne maken ( den som Christofer och Ben sjöng för brudparet i Texas) Och traditionen upprätthölls: så snart endera bruden eller brudgummen gick utanför rummet, klingade man uppmanande i glasen och strömmen av tjuvkyssar satte fart!
 
 
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
Senare på kvällen blev det dans. En grupp av gästerna, bl.a brudparet själva, är ena hejare på Lindy Hop och jag satt fascinread och tittade på deras fantastiska fotarbete.
Men det var "vanlig" dans också och allmänt trevligt.
Vår andre bror var där med fru och äldste sonen (med flickvän) så kusinerna umgicks en del. Och vi gamla lyckades samla oss för några (o)roliga och stökiga syskonbilder.
Flickorna stannade, som sagt, över natt, liksom många andra. Själv åkte jag hem med bror och svägerska och Davids syster, som skulle flyga hem tidigt på morgonen. Jag sov som en klubbad säl, vaknade när de åkte till flygplats och när brorsan kom hem därifrån men sen tog vi oss en välförtjänt sovmorgon. Innan vi åkte ut igen och påbörjade operation städning och diskning.
Tjejerna fick plats i mellanbrorsans bil, när han hämtade sonen med flickvän, så de fick skjuts in till Uppsala. Sen fortsatte jag att ragga skjuts till mig själv. Hade tyvärr missat att en, två bilar åkte in och sen var det onödigt att nån skulle skjutsa bara mig. Men till slut fick jag  åka med en kille som skjutsade flera släktingar in till stan. Med 20 minuter kvar till avgång var jag framme vid stationen, hann precis köpa med mig en macka till tåget ( tjejerna hade ätit under väntan på mig). 
 
Vi var samtliga trötta och nöjda och sov stor del av tågresan....zzzzz
 
Tack för en rolig och fin helg!
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: