Dyr förkylning

Efter en vecka i monsterförkylningens hårda grepp, har jag idag återträtt i arbetet.
Trodde jag hade influensa, har inte varit så förkyld på många år. Men det var visst bara ett monster som skrämdes.
Stackars katten, som nog annars var glad att ha mig hemma på heltid några dagar, tyckte hostan var riktigt otäck. Hon flög upp och iväg de första dagarna, när jag satte igång och brölade som brunstig tjur! Men efter ett tag klarade hon att ligga kvar och bara stirra på mig.
Fick hostmedicin av doktorn. Tycker inte den hjälpt nämnvärt, har jag inte tyckt på många år, så jag brukar inte köpa. Men nu blev den ju utskriven.  Inte ingick den i högkostnadsskyddet heller. Så 219 pix åt skogen. Å andra sidan behövde jag ju inte hosta upp (no pun intended) för läkarbesöket, så......
Igår kände jag mig bättre, förutom hostan då men i morse var jag helt skakig, både ben och armar. Det höll i sig frampå förmiddan men sen glömde jag bort det. Så det gick väl över.
Gick rätt bra ändå att jobba. Slapp hosta i samtalen, det kom oftast emellan, så där hade kunderna tur! 
 
Så fort jag kom hem drog jag på pyjamasen och åt kvällsmat (kan ha varit samma som frukost) och ska kika på nån serie innan jag kryper till sängs tidigt. Inatt hostade jag nästan hela tiden, kändes det som. Tidigare har jag varit förvånad över att jag inte hostat mer på nätterna,men det verkar alltså vara ändring på gång. Grr!
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: