All by myself

Ja idag är det söndag, trettondagen har precis passerat, och T är här på sedvanlig söndagsmiddag.
Men tekniskt sett är jag numer allena igen. Efter en månad av fullt hus. Här svänger det minsann. 
 
A har om fem timmar, avslutat sitt livs längsta resa. Den startade i torsdags kväll och avslutas alltså i natt (morgon australisk tid). Långa lay-overs på flera flygplatser. Men snart framme och redo för  nya äventyr. I ett stort land fullt av läskiga spindlar, farliga ormar och hajjiga hajar! Men det blir nog bra....jodå.
 
Själv försöker jag klura ut om jag kommer att kunna åka till Austin, Texas på min brorsdotters bröllop i sommar! Stort. De har en fest här också, i efterhand men det vore ju kul att få vara med "over there", Klurandet fortsätter. Kan hänga på om jag får fortsätta på jobbet, eller inte.
 
Denna helgen, efter att båda tjejerna gett sig av, har jag äntligen tagit det lugnt men samtidigt städat i omgångar och plockat bort julen. Och känner mig helt utvilad, för en gångs skull. Har inte gjort allt jag planerade men alldeles lagom mycket. 
Nu är det jag och en katt kvar. Lugnet råder, just nu och hoppas det får fortsätta så.
 
    Nyårsafton
 
 
Packning: Blivit beordrad att göra mig av med mina gamla undulater, de är lite hängiga :) En liten vietnamesiska.
 Äntligen slog den ut!
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: