Så kom den tillbaka

Lite smått-- snön. Inte helt fel även om man hade ställt in sig på att nu är det bara att vänta in våren. Får väl se om den blir kvar nån vecka, knappt.
Nu har nästan hela helgen gått, redan. Alla längtar efter den och när den kommer hinner man knappt märka den, innan väckarklockan ringer igen. Visserligen ringer min varje dag, för jag måste ta medicin men är man ledig kan man ju krypa ner en stund igen. Idag kom jag mig inte upp på riktigt förrän halv tio.
Det har inte varit ordentlig sol på ett tag. Och jag har inte städat ordentligt på ett tag. Man ser ju liksom inte skiten lika bra när man lever, typ, i halvmörker. Funderar skarpt på att ta in professionell hjälp!
 
I fredags skulle tjejerna " Crazy Cat Ladies" ses. Tyvärr var Emys katt lite dålig och då ville hon så klart hålla koll på honom. Som tur var gick det över sen och han blev som vanligt. Men nu blev det då Anna och jag som bubblade lite över kaffe och macka. Vi bestämde oss för att försöka ta igen det på lördagen. Sagt och gjort. Vi gick och köpte pizza, alla tre, som vi åt hemma hos Anna och drack vin till ( och en massa vatten!) Bluddrade och skrattade.
Hon har också en katt, som är väldigt nyfiken men inte riktigt vill ha kontakt och det löser den med att fräsa åt en. Men kommer fram och nosar Bara hon får göra det själv. Jag har nån gång fått äran att klia henne lite men hon är som sagt, på sin vakt.
Bussen hem och sen satt jag vaken flera timmar och gjorde...ingenting. Kanske jag sov lite emellan. Kom i alla fall inte i säng förrän halva natten gått, typ. Så kan det gå.
Tyvärr är inte dagen helt sysslolös, har en del måsten kvar. Och sen är det ju dottermiddag, som vanligt! Härligt! 
Saknas förstås en......
 
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: