Hela helgen

Hela helgen fick jag fint sällskap! Dottern fyllde år på lördagen och fick den önskade chokladtårtan, båda döttrarna är förtjusta i, samt lite gåvor. Hon och katten hennes fick en transportväska/bur bl.a. Får se hur det fungerar med den.
Vi beställde matleverans och åt tårta, och kollade tecknade filmer, Finding Dory och Zootopia. När man fyller år får man bestämma vad som ska hända,ganska så mycket.
Hon sov över och det kändes mysigt, mysigt att ha nån att säga godnatt till och att prata med på. Nog för att jag pratar med katten men får mest otydliga svar tillbaka.
Idag har vi tagit det lugnt, hade hoppats att storasyster skulle kunna skypa en stund men internet var inte starkt nog, där hon var. Det får bli en annan gång.
 
Idag är det 1 år sen vi var tvungna att säga godnatt till vår lilla Sessan. Hon är saknad.
 
Annars har veckan rusat fram, som de flesta nuförtiden. I tisdags var jag tull Emy och tog bort gammalt nagelpålägg och satte på nytt. Blev bjuden på en semla där. Första i år. Får se om det blir nån mer.
Har även firats en 50-åring på jobbet och de bjöd på tårtor i massor. Höll mig länge men till slut slank det ner en bir. Och jag mådde sen inte så bra. Och nu tårta i helgen också. Mycket den här veckan, men nästa vecka är det nog inga såna frestelser hoppas jag.
 
I fredags var det årsmöte med Kamratföreningen på jobbet. Sedan god mat och umgänge. Vanligtvis blir det fest efter, ja det blev det säkert för några. Men jag drog hem tidigt och kände att det var skönt att komma hem.
 
Nu har dottern och hennes lilla buskatt, tagit pendeln hem. Och Alice och jag ska snart gå och sova.
 
 
 
 
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: