Fina brandmän

Det hade kommit en lapp i lådan. De skulle komma tillgården, prata med oss, om Vi ville. Om brandsäkerhet.
Sen ringde det på dörren häromkvällen. Och där stod de. Alltså vad är det med män (säkert tjejer också) i uniform? 
Två snyggingar kollade min brandvarnare och kollade att jag visste vad jag skulle göra om det började brinna. Mitt i allt det allvarliga upptäckte att jag "flirtade" med dem. Blev jag kollrig, gamla människan?  De var nog vana för de var inte sämre (bättre). Lite roligt. Var över på några minuter. Sen gick de vidare till grannen. Ja, det var roligt så länge det varade...
 
Hihi.
 
Veckan har gått fort. Fick hit lilla katten i onsdags, matte är i Stockholm i helgen och upptagen under veckan med.
 
Hon, katten alltså, fräser åt Alice så fort de är i samma rum, typ. Hon håller sig borta en hel del, sover i Tinas rum mest och kommer ut emellanåt och vill bli kliad. Klok katt.
 
Ingen söndagsmiddag idag p.g.a Stockholmsresan. Så här har tagits lugnt. Har pratat med min australiensiska dotter via Skype dock. Hon har det bara bra. Äventyret fortsätter.
 
Nu fortsätter vi slappa vidare, kissarna och The crazy car lady.
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: