När man tänker efter....efter

 
Häromdagen, cyklandes hem från jobbet, uppför en backe, trött och (tydligen) lite sur, kommer en tjej och cyklar om mig. Hmm, tänker jag, vad kör hon om på den sidan för? Oerhört dumt! Folk kan inga trafikregler längre, gående och cyklister, de ser sig inte för, svänger utan att förvarna, går på fel sida, cyklar om på fel sida, osv osv.
Hon stannade vid en övergång och jag hann upp henne och då hon stannat för trafiken (som stannade upp för att släppa över oss) så kunde jag bara fortsätta cykla, förbi henne. Kärring som jag är, suckar jag högt och säger nåt om högertrafik....och cyklar vidare..
När jag kommit en 100 meter bort slår det mig: hon hade inte alls gjort fel! Hon cyklade ju om mig på vänster sida! Andra gånger har jag blivit omkörd på fel sida, på riktigt. Men den här tjejen gjorde ju rätt! Åh, vad jag skämdes! Såg mig om ifall hon åkte samma väg som jag, för jag ville be om ursäkt. Men, hon hade väl tagit en annan väg sen, kunde inte se henne nånstans.
Aj, aj så retligt....Kan bara hoppas att hon inte hörde vad jag sa, eller inte förstod att jag muttrade om henne. 
 
                                
 
                                                                     FÖRLÅT!!
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: