November runt hörnet

Julen står för dörren. Åtminstone i affärerna. Och med denna fart gör den det här också.
 
Vidareutbildas på jobbet, mycket mer spännande att sitta på den slingan, mer varierande samtal. Tar tid att bli riktigt varm i kläderna dock. 
Det har blivit kallare men än bara en morgon med frost. Har börjat åka buss. Har en annan cykelväg, genom skogen, nu och känns inte bekvämt nu när det är så mörkt. Så betalar hellre och stiger av tidigare så det blir en bit att gå.
Packning pågår för fullt, Lillan flyttar på onsdag och det är både spännande och skrämmande. För oss båda, ska tilläggas.
Jag packar det mesta men kommer inte vara med på flytten, då jag jobbar. Ett par kompisar ska hjälpa till, köra hyrlastbil för första gången. Det kan väl inte bli galet? Äh!
Däremot har jag tagit ledigt dagen  innan, så ska vi ta en runda, jag ska fylla hennes skafferi ( läs litet skåp) och sen blir det väl Ikea osv för att inhandla nödvändigt ont. Städgrejer till exempel.
Alex är fortfarande på rundresa i Östern. Nu har de kommit till Kambodja, sedan några dagar tillbaka. Drar till en ö där utanför snart. Och sen Vietnam. Hon har ingen som helst lust att komma hem. För mig kan inte tiden gå snabbt nog, typ 6 veckor till, sen hoppas jag få krama om henne, frisk och hel.
 
Har rensat lite ute, hoppas ju få en ny lägenhet snart. I alla fall innan nästa sommar. Vill inte bo kvar här ensam.
 
I fredags var det lite skoj efter jobbet. Vår kamratförening hade ordnat en höstfest, med tema. Denna gång skulle man klä ut sig: tänk 20-tals gangster-epok.
Väl där visade det sig att man var och en fick en roll tilldelad sig, och en beskrivning av ens rollfigur, och de runtomkring. Sen hade var och en lite hemliga "uppdrag". Själv var jag underhuggare, (tillsammans med tre andra, som jag bossade över), till en Patron. Skumma affärer och maffiaklaner. Jag skulle vara kär i en annan mans fru( en av våra chefer) och vilja få bort hennes man från verksamheten. Samtidigt som jag skulle smida räder tillsammans med mina kumpaner att ta öer hela verksamheten. 
Var riktigt roligt, men alla hängde inte riktigt med. Jag var där tidigt och han läsa igenom manuskriptet och överraskade andra med mystiska repliker, som de bara stod som frågetecken inför. 
Allt hade kunnat vara en riktigt bra mordgåta, om vi alla varit insatta i vad vi skulle göra, och improvisera runt. Men det var kul ändå. Vissa levde sig verkligen in i sina roller. Min chef till exempel, hon var helt med på noterna att vi hade ett gott öga till varandra :)
 
Roligt med lite avbrott i vardagen. För annars händer inte så mycket, så här på hösten. Om några veckor händer dock massor, under en veckas tid ungefär. Hoppas det inte tar slut där.
 
 
 
 
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: