Ledig dag, fast fullt ös

Min enda lediga dag, på vem vet hur länge- då bokar jag inte årsprovtagning och glukosbelastning. Tidigt iväg, illamående redan innan jag skulle dricka två glas med sockerblandning. Och törstig. Så det första åkte ner i en handvändning. 16 rör hade de tömt mig på, fem av dem dubbel storlek. Men jag har nog gott om blod, jag svimmade åtminstone inte
Sen vänta två timmar för att ta ytterligare ett prov och sen fick jag gå. Tänkte först gå över gatan och köpa frukost på nya fiket men hur det nu var, så......Tog en tur förbi ÖB istället och sen buss hem.
Varmt så in i bomben redan på förmiddagen.
Åt frukost hemma, hann ta emot en reparatör som kom med en reservdel. 
Hade bokat klippning kl 13 och beslöt mig för att ta cykeln ner. Visserligen tröttsamt och soligt men bussen är ju kokhet såna här dagar! Och det var riktigt skönt att cykla. Behöver nya skor och hann leta lite innan det var dags att uppsöka saxen. Men när jag kommer dit står de frågande,ingen av frisörerna var där och min bokning fanns inte. Inte idag, vill säga, utan för förra måndan! Lite konstigt eftersom jag gjorde bokningen i fredags. Nåja, det var bara att känna sig blåst och vandra vidare.
Blev ytterligare en stund på stan, hittade ingen sko men en blus och två glajjor. Mina gick sönder mystiskt under natten. Och det gör de ju emellanåt så lika bra att ta två på en gång.
Var så trött, ont i fötterna (som det är nåt konstigt med nu för tiden) värk i rygg (som det är nåt konstigt med nu för tiden) värk i nederdelen av magen ( verkar vara bara konstigt nu för tiden) men kämpade på. Köpte en islatte att ta med och vandrade upp till Stadshuset, där jag parkerat cykeln. Parkerade mig själv på en bänk i allén vid borggården. 
 
 
 
När jag kom hem till Centrum gick jag in till frisören där. Har inte haft gott rykte men det är nya ägare och nya, lägre priser så jag chansade. Och det fanns en tid. De verkar köra på sista minuten, för medan jag var där, ringde flera kunder och fick tider under eftermiddagen
En annan, lite äldre, dam väntade redan och fick sätta sig först. Hennes "kille" var lite snitsigare, han klippte och fixade och donade, en riktigt snygg frisyr på damen. Min "kille" klippte ungefär som jag bett om, kanske lite mindre, blåste det lite och var klar. Det var verkligen inte som hos den andra frissan, som donar och har sig och man går därifrån och känner sig stel och utstirrad av dem man möter. Det här var nog enklare och naturligare framför allt
 
 
 
 
När jag satt i stolen där såg jag min hand spegelvänd och såg att ådrorna på ovansidan var krokiga, en i alla fall. Hmm och på nära håll ser min hand ut som en plockad fågel (!!) så jag avstår från foto
 
Trädgården innehåller ett par nya sorters blommor, tror jag. De fanns inte förra året. Och äntligen har tulpanerna slagit ut, med råge
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (1)

Kommentarer:

1 Sara:

Hej!

Jag hittade precis hit lagom som vi tackar av dig. kram i massor

Svar: Bättre sent än aldrig, vännen. Kram
Trudilutti

Kommentera här: