I tjugonde århundradet

....är man nästan inte hel utan internet. Vårt har legat nere sedan torsdag och ärenden som måste göras blir fler, de flesta har bara öppet medan jag jobbar och hemsidor kommer jag då inte åt nu. Formulär ska fyllas i, försäkringar kollas, saker behöver beställas, medlemskap flyttas osv osv. Mobilnätet är inte så bra, läsplattan laggar och mobilen har jag inte mycket dataanvändning på. Suck. Har felanmälan förstås men inget lär hända förrän nästa vecka. Grrrrr
 
Första jobbveckan har varit intressant, innehållsrik, jobbig. Strul med allas våra inlogg till systemen och jag hade ingen plats de första dagarna ( fick min efter att en gick i pension i torsdags eftermiddag) så fick dra runt med mina grejer. Min laptop har inte kommit men till slut funkade vår inlogg på stationär dator och igår fick vi göra en del webbanmälningar, redan.
 
Saknar många på mitt, gamla jobb, några framför allt, saknar min roll där men livet går vidare och jag finner nog nya, Goa människor här också.
 
Perfekt att gå ut en stund på lunchen, nu när jag inte sitter och jobbar på den. :) Bekantar mig med omgivningarna, några kvarter i taget.
Och man kan passa på att träffa kompisar en stund efter jobbet, innan man åker hem! Eller gå ett ärende, perfekt att jobba i stan, även om det är tio minuters gångväg, ungefär
 
Idag är Tina borta hela dan men Alex kommer och gör fajitas, då hon tar en paus i allt skrivandé
 
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: