Misslyckat försök

Förkylningen har inte blivit bättre, snarare tvärtom. Men febern var ickenärvarande igår morse så jag beslutade mig för att jobba. Med förhoppningen att få slippa telefon, så mycket som möjligt
Hade inte så jättemycket ork efter fyra dagar i stillhet men tog mig dit. Fick flertalet hostanfall när jag satt i telefon men då det var kaos på ett av mina konton= det ringde på och vi var för få, så kunde de inte skilla av mig. Kom lite mer folk sen så jag började få mail också, men fortfarande även samtal.
Äntligen kom lunch och efter det skulle jag ha admin-tid och få vila rösten. Var gungig i huvudet och drack 1 kopp kaffe hela dan......bara det! Men vid tre kände jag att, näe, jag kan inte sätta mig på telefonen igen. Så jag gick hem
Hostan har blivit mycket värre och natten störd en hel del. Det har lossnat en del och jag ska fortsätta dricka varmt och mycket så det lossnar än mer. Hemma idag men hoppas kunna vara så pass att jag imorgon kan avsluta veckan med flaggan i topp
Det man är rädd för är lunginflammation. Hade jag haft feber igår också så hade jag varit tvungen att ge mig till mottagningen. Vi som har så nedsatt immunförsvar ligger ju risigt till med vilka bakterier som helst men lunginflammation är definitivt inte att leka med.
 
Igår åt vi bön & korvgryta. Det är en så enkel och god vardagsrätt, och nyttig. Man kan ju givetvis använda annan korv, en kryddstark t ex, eller ingen korv alls. Då kanske man ska byta namn på den =) Och man kan ha i lite av varje, denna gång hade jag kidney- och svarta bönor. Förra gången kikärtor. Men man kan ju ta alla sorters bönor man har hemma. Gött är det i alla fall!
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: