Oh, sköna midsommar!

Sedan jag flyttade tillbaka till Sverige har jag inte upplevt en liknande midsommar! Medelhavsvarmt, fuktigt och dant. Men också fantastisk på alla sätt och vis.
 
Började dagen, som också råkade vara min födelsedag ( händer ju ibland) med att uppvaktas av mina kära döttrar, på morgonkvisten. Sång och tårta ( av dotter bakad, i mammas stil och MINST lika god. Mormor, som började traditionen, skulle vara mycket nöjd ) och lite presenter. Så trevligt :)
Det blev alltså tårtfrukost. Den äldsta skulle iväg till midsommarfirande redan klockan nio. 
 
 
 
 
 
Hela veckan har väderprognosen växlat mellan regn, lite sol, molnigt, åska eller hällregn. Varmt har det sagts hela tiden att det skulle vara.  Så den  soliga dag det sen blev, var det nog ingen som räknat med.
Mötte mina tjejer nere i Trädgårdsföreningen och bara cykelturen dit gjorde att duschen innan var helt i onödan. Men vädret lockade ju många och det är alltid härligt att se hängivelsen i långdanserna runt stången.
 
 
Sen cyklade vi hem till mig. Tog det lugnt, lite bubbel och ost och kex, innan vi , så småningom, startade grillar och fixade alldeles, alldeles för mycket mat. Som vanligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack Anna, Emy och Camilla för en fantastisk dag och kväll! 
 
De cyklade hem när natten blivit morgon och solen gick opp! 
 
Och jag diskade glas och upptäckte att den ena katten satt kvar därute. Ingen fara, fåglarna var ju uppe igen så den satt fascinerad och stirrade på en i en buske.
 
 
 
Är så otroligt glad och tacksam för alla gratulationer i alla de former, känns gott att veta att man har vänner som kommer ihåg en och bryr sig! Ännu en kom över dagen efter med ytterligare fina blommor bl.a. 
 
Ja, nog lär man minnas midsommar 2016, de flesta för värmens skull. Men jag kommer att minnas den för egen skull också, allra mest. ;-)
• Kategori: AllmäntKommentarer (1)

Kommentarer:

1 Eva Trillian:

Födelsedagen firad på bästa sätt alltså! :) Så ska det vara!

Kommentera här: