Summa summarum

Semestern har varit kort men innehållsrik, intensiv och framför allt trevlig. Så pass att jag inte alls är redo att spänna på mig jobbselen ännu. Två veckor gick alldeles för fort. Men så kan det vara.
 
Denna vecka innehöll ju bl.a ett besök i Stockholm, med återseende av vänner, mycket gående, lite shopping, jättegod lunch på vegetariska restaurangen Hermans, på Söders höjder, god glass i Gamla stan, lite (hum) "stjärnglans" då Danny Saucedo uppenbarade sig och lät heltidsutesittarna ta selfies. Vi tog inga, med honom. Fika på ett gammalt café i Gamla stan, fär toalettbesök var ett riktigt äventyr. Nerför vindlande brant spiraltrapp (längsta jag upplevt). Och på väg ut därifrån lät jag skrämma slag på mig, av en kolugn högvaktsmilitär. Jag skrek rakt ut och hon sa helt lugnt att hon inte menat att skrämmas. Hon stod lite bakom dörren när jag öppnade och jag tittade åt andra hållet i goda 20 sekunder, innan jag började gå uutuuut genom dörren. Och där stod hon, tålmodigt väntande, att det konstiga, nyfikna fruntimret skulle få fart på sig, så hon kunde gå in och kissa. Ja jösses!
 
Dessutom var borden på caféet gjorda av gamla symaskinsbord.
 
I en hattaffär, finns visst ingen sån i vår lilla stad, så visade det sig att åtminstone två tredjedelar av familjen hade passat att leva i svunna tider, då folk faktiskt bar hatt, jämnt, som min mamma :)
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Torsdag var det lunch i Mjärdevi med tidigare kollegor, samt en pensionär. Trevligt :-)
 
Igår blev det äntligen, en vecka, nästan, sent och så där med glimten i ögat (varje chans till nåt firande) dags att dra igång 4th of july, party. Grill och allehanda amerikanskt. Och en himla massa skoj.
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (1)

Kommentarer:

1 Eva Trillian:

Så mycket du hunnit med :) Nu hoppas vi att du får chans att vila på jobbet ;)

Kommentera här: