Äntligen är denna vecka slut!

Snacka om att vara helt slut, mentalt främst. Allt planerande och fixande, inför årsmötet, som då förstås hamnade på mig, eftersom alla andra i styrelsen var sjuka (vilken tajming) stress, stress. Vakna på natten och komma på nåt man glömt och bara kunna hoppas att man minns det på morgonen(måste skaffa ett blogg bredvid sängen, med mitt dåliga minne ärdet ett måste! Men man ska komma ihåg att ta dit det också...och penna)
Men till slut var det klart, lokalen iordningställd, fick lite hjälp med att bära in stolar mm. Fikat beställt och levererat. Dagordning skriven och utskriven, tillsammans med verksamhetsberättelse och allt annat. Även om jag missade ett papper och jag satte dem i fel ordning lite grann, när jag häftade ihop dem. Strunt samma.
Alla kom och vår inbjudne mötesordförande bad mig öppna mötet och dra formalia. Där babblade jag bort mig också, hatar ju att stå inför en stor grupp och prata. När han blivit vald så sa han om det jag sagt men som det skulle sägas. Usch, jag passar inte för sånt här. När det ska vara formellt och stadgeenligt också. 
Men nu är det bakom oss. När jag kom hem efter jobbet och kunde slappna av så var det som att jag var helt urlakad.
Den känslan har fortsatt lite och i morse vaknade jag med en ordentlig förkylning! Har haft lite, torrhosta, typ, under veckan, som suttit mer i halsen. Men i natt har jag hostat massor. Blää
 
Igår, hade jag stämt träff med Emy för fika, Anna med men hon accepterade att hon var sjuk och stannade hemma. Kan förstå att det nog varit bättre för mig med att stanna hemma och ta det lugnt. Men det var på dagen en vecka sen vi tog bort kissen och Tina var borta så jag tyckte det kändes bra att få prata lite.
Så fika och snack blev det men när affärerna stängde ner drog vi oss hemåt också
 
Idag har jag tagit mig till affären och handlat för veckan. Men nu tänker jag ta det lugnt. Halvligga i soffan, kolla på serier, laga nåt enkelt till middag och hoppas attdetta är bortblåst till imorgon.
MEN, skulle det inte vara det har jag ytterligare två lediga dagar som jag kan ta hand om mig på. Är tvungen att ta ut semesterdagar och mina är ju bara halva. Eller de är intjänade när jag var halvt sjukskriven så de kostar mig, blir flera hundra kronor minus per dag. Inte kul, men nån per månad kan man ju klara. Sen får vi se.
 
Tina är snäll och städar. Dags för en lite kärringvil nu tror jag
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: