Hösten på blixtvisit...

Hoppas vi. För inte är väl sommaren över än?
 
I morse var det 9 grader när jag gick ut på promenad. Solen sken men innan jag var hemma igen var himlen full av moln som bäddade in den. 
 
 
Har spenderat eftermiddagen letandes en cowboyhatt. Trodde det fanns på en massa ställen, leksaksaffärer t ex. Men si där bedrog jag mig. Är tydligen inte i säsong. Dumma jag som trodde att coyboys och indianer alltid vaR i säsong! 
Så just nu har min mundering till lördagens fest, med västerntema, reducerats avsevärt. I princip helt. Så nu ryker nog fredagen också, jag som inte hade några speciella planer, utom klippning
 
När vi åt middag såg vi en liten igelkotte genom fönstret. När vi kollade närmare hade stackarn lyckats fastna i vårt   "staket" på väg igenom. Det var en liten en, de stora som brukar trafikera häcken här, tar sig inte igenom. Den här tog sig som sagt halvvägs men kom varken bakåt eller framåt. Alex lyckades, efter många om och men, få igenom kottens armbågar, så den , med lite hjälp, kunde dra sig bakåt. Den rullade ihop och låg så länge men åt den kattmat som serverades, så den repar sig nog. Ska kolla lite senare, så den gett sig iväg. Stackars liten, hoppas den inte suttit där nån lång stund innan vi upptäckte den.
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (1)

Kommentarer:

1 Eva Trillian:

Lilla kotten då - tur att den kunde få hjälp :) Hjältinna!
Hösten kanske visar sig - men vi kan väl inte tro att sommaren gett upp? Än har den lite att ge? Väl? ;)

Kommentera här: