Lugn och ro och tid för eftertanke

Helgen har varit som rubriken anger. Har spenderat den ensam, fredag-lördag. Tina var i götet med kompisar.
Fredagskvällen spenderades framför tv:n och blev inte så jättesen
Lördag morgon blev lagom mysig och seg. Sen spenderades ett par timmar(!) i telefon med S
Handlade, städade, tvättade, allt i min egen takt.
Solen var framme så jag passade på att ta en rask promenad, kändes att jag inte gått de senaste dagarna(buss, sjukhus-jobb, skjuts hem ett par ggr från jobbet)
En enkel middag och sen serier, som jag halkat efter med. Oops, somnade visst där en stund men vad gör det?
Skönt att lägga sig i sängen ändå
Idag sen så gav jag mig på att försöka med dialysen. Jag har ju fått så jag skulle klara mig över helgen men kunde jag få till det idag med så behöver jag inte bekymra mig för morgondagen. Då klarar jag mig till tisdag.
Det funkade inte helt smärtfritt men kunde köra, på lite lägre hastighet i nästan 2,5 timmar, sen fick jag avsluta. Mycket nöjd med det.
Nu ska det faktiskt bli skönt att få detta fixat imorgon. Vet tyvärr inte vilken tid, har jag riktigt otur kan det hända att jag får vänta ända fram till eftermiddan, skrubbad och hungrig. Men förhoppningsvis hittar de en tid under förmiddan
Tina kom tidigare än beräknat och var med och käkade, jag gjorde pizza, Alex kom också
 
För någon dag sen ramlade jag över en dokumentär om en australiensare, som har zoo  och som engagerar sig väldiga i att rädda och rehabilitera vilda  djur, framför allt tigrar på Sumatra. Det har tidigare tydligen , gått en serie om hur han och hans fru har ett par tigerungar hemma hos sig, under 4 månader, därav namnet på serierna: En tiger i soffan.
Jag såg ju första avsnittert av den andra serien, men såg nu om det med tjejerna och sedan även andra avsnittet. Och alla kommer vi att se till att vi kollar på den första serien med sötnötterna Spot och Stripes som små vildbasar.
 
Jobbigt att se djurhandeln beskriven och påtaglig i Indonesien, framför allt. Men fler och fler jobbar för att stoppa den och jag hoppas att de ska lyckas, helt. Från båda håll handlar det om pengar förstås, fast på helt olika sätt.
 
 
 
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: