Inskrivning

 
när vi kom fram blev vi anvisade ett rum, precis bredvid sköterskestationen. Snart börjadeprover tas, kontroller, läkarsamtal osv
 
Men först blev jag tagen till lungröntgen. När jag satt och väntade på klartecken fick jag visst en syster! En annan kvinna satt bredvid mig, jag tog hennes stol och hon fick en ny, vilket fick oss att skratta. Sen kommer en sköterska och ba: är ni systrar? Och vi garva igen
Vi lyckades hitta lite mat, med betoning på lite och sen fortsatte rundvandringen. Fast kirurgen kom till mig. Han bar shorts och väst och hade precis slutat för dan, då han fick mig i sina händer. Han ritade på magen och berättade och förklarade och svarade på frågor.
Sjukgymnast kom och gav oss goda råd och en andningsmätare, som vi ska använda efteråt, i flera dar för att motverka lunginflammation bl.a
Sen var det dags för narkosläkarintervju.
det var meningen sen att jag skulle dialysa tydligen, men jag tyckte inte det behövdes. Det handlar om att kaliumet inte ska vara för högt imorgon, så då fick jag Resonium att dricka istället. Tre doser. Har hört talas om det där och att folk har svårt att dricka det, svälja det. Det gick dock rätt bra, var inte gott och man blev liksom sandig i munnen. Men det gick ner.
Sen fick vi veta att de har platsbrist så vi skulle få sova på hotell! Rummet vi fått var bara för inskrivning, finns ingen personal där på kvällen Men imorgon bitti får vi komma dit igen för att efter operation flytta in i ett annat rum. Tja......
Vi hann med en promenad i fina Botaniska trädgården, som precis som hela Göteborg, är väldigt kuperad. Göteborgare måste vara atletiska som går och cyklar i dessa backar!
Taxi körde oss till hotellet, vi bor på trettonde våningen med fin utsikt
 
Vi har varit och ätit på en indisk restaurang, och sen druckit en energidryck. Vi ska trycka i oss en till ikväll, plus en till Resonium ikväll. Magen orkar inte! Sen är det en till energidryck imorgon bitti. Allt för en snabbare återhämtning
 
Vi har duschat med skrubbtvål, och det blir en gång till på sjukan. Ska snart bädda ner oss. Klockan fem ska vi upp igen, för färd tillbaka. Operationen blir troligen på morgonen, om inget akut dyker upp.
 
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: