Tacos

På en söndag? Om man ska tro statistiken är ju tacos en typiskt fredagsmysrätt, i Sverige på 2000-talet. Hmm
Vi äter det närsom, äter inget särskilt på fredagar men gärna  något gott på söndagar. Då är ju, om inte båda, så i alla fall en dotter hemma och äter
Nu var det länge sedan jag åt tacos. Väldigt länge sen. Förr i världen var det det absolut bästa jag kunde tänka mig. Man åt det väl  inte alltför ofta, man gjorde ju en hel del från scratch, tortillabröden t.ex Fanns inte att köpa färdiga då. Tacoskalen fanns ju. Men tortillabröden degades ihop och gräddades i stekpanna. Och till guacomolen skulle tomater hackas fint-fint. Så det var inte gjort i en handvändning
Föredrar fortfarande guacomolen hemmagjord men har lite svårt för den numera, så det får bli i små mängder. Och den "svenska" varianten, med creme fraiche är inte bättre den
 
Eftersom jag inte lyckades med dialysen i fredags och inte kom igång igår, så körde jag lite längre idag och drog mer vätska. Vilket resulterade i den vanliga huvudvärken, gånger fem.
 
Nu är det kväller, middagsdottern har gett sig hemåt och denn arbetande dotterna har precis kommit hem.
Snart dags att säga gonatt!
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: