Handbok

Har inte tänkt så mycket på allt runt ikring transplantationen. Tydligen brukar man få ett brev när man kommit upp på listan, vilket ju  inte skedde för mig. Och så brukar man få en handbok, dels en till donatorn och en för mottagaren, om allt runt ikring och livet efter transplantationen. Och det hade jag heller inte fått. Efterfrågade lite mer info om vad som ligger framför och då fick jag den utskriven från nätet Man ska den med sig när man åker dit, till transplantationcentret
Bara att läsa det för donatorn får mig nästan att gråta. Ska Alex ta detta på sig. Det känns inte riktigt rätt, för mig som mamma. Men hon bestämmer själv givetvis. Önskar ändå att det fanns en annan lösning
Försöker nu plöja genom min egen handbok, hmm. Mycket att tänka på, både före men framför allt, efter.
Känns skakigt minst sagt, omvälvande. Starka Malin kan behöva professionell hjälp där sen, kantänkas
Och om nåt går fel?
 
Solokvist redan igen. Dotra är iväg med kompisar för att hälsa på en annan kompis, i Jönköping. Så hela helgen att göra vad jag vill igen
 
Just nu väntar jag på att en gubbe ska komma och kolla elementen. Lustigt, samma visa varje år. Varje år säger de, det kommer igång av sig självt, tack vare termostaten. Varje år får de komma, llångt efter att alla andra fått igång sina element så bra.
Knepigt, för jag vill inte ha så varmt men man ska ju inte gå och frysa heller. Jag är för LAGOM!
 
Den andra dotern ska om några timmar flyga ett dygn framåt i tiden, till Fidji. Safe travles my love!
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: