Solenvärmerpåmitthus

Tyvärr, vårvärmen innebär också att mitt redan varma hus blir hett! persiennerna på solsidan får vinklas redan tidigt på dan, för att förhindra det värsta. p.g.a katter kan man inte öppnad fönstren helt utan bar en bit. Så......jag svettas mig igenom vår och sommar och stor del av hösten.
Nå ja, man får väl vara glad för alla andras skull, då :-)
 
Dagarna har runnit iväg. Torsdag var väl rätt händelselös, fredag gick jag och tränade efte jobbet, en stund. Tre rundor, en på 30 sek per maskin, sen två på 40 sek per station, med tyngd på mage, step och triceps.
 
Tina skulle på stan och lämna in sitt CV och passade då på att köpa hem subways mackor, Alex kom också och åt. Jag tog en med kycklingbröst och sout west dressing. Supergod. Ingen läsk och ingen side order. För att inte förvärra alldeles. Vart tvärmätt och ångrade mig nästan. Men det gick över. Det blev till och med lite B&J på kvällen.......
Idag har vi städat, som vanligt, handlat, som vanligt Det ovanliga denna helg är att jag inte har nån ab tjejerna hemma på middag, varken idag eller imorgon. Alex, blir bjuden på middag av svärföräldrarna imorgon och Tina jobbar. Tråkigt men å andra sidan mindre hjärnbråk, för min del, för att hitta på middagsmat, varierande och nyttigt. Är det bara jag blir det inte så märkvärdig, idag lite sallad och ett pitabröd med hummus. Imorgon en liten köttbit och grönsaker. Det blir bra det
 
Katterna har sprungit som tusan, så fort man ändrar ställning eller reser på sig, för de tror att man ska släppa ut dem. Stackarna. men det blev inget idag. Vi tar nya tag i morgon. Jag behöver ut också, för att kolla trädgårdens växter. Behöver säkert rensa nånstans Se, hur duktig jag är då (drypande ironi,om nån missade det)
Haf pratat med tjejerna om att vi måste hitta på något sätt att hindra, full-proof, katterna från att smita. Då skulle man kunna öppna närsom och låta dem gå ut, utan att behöva sela alla först. Det är min dröm. Känns så onödigt att ha en uteplats när man inte kan utnyttja den fullt ut.
 
Brorsonen fyller 20 idag, de slår på med stor firning, till skillnad från oss. Jag ringde och grattade vilket är mer än nån av de andra gjort till mina tjejer, men jag tycker att man ska . Det är ju uppskattat av den som fyller, så jag fortsätter ändå. Sån är jag. Skulle ha skickat ett kort, men glömde. Vad olikt mig ( den där drypande ironin igen)
Nu läskar jag mig med en syrligt smoothie, efter att  ha skrämt upp katen i fönstret, med dammsugaren. Nu kan jag ta det lugnt. Ska titta på lite serier som ag inte hunnit med i veckan
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: