Dagen efter

Lever jag fortfarande i ett rus, ett rus av födelsegratulationer. Så roligt tyckte jag att det var att fylla år, i år. Nog var det några som glömde bort mig men jag är så glad över alla andra som uppmärksammade mig. Tack, tack igen :-)
 
Idag blev det en promenad  till jobbet, eftersom det skulle bära av till stan efteråt.
Det var inte så varmt egentlgen men eftersom solen sken så blev det varmt att gå, trots att jag plockade av mig jackan och försökte att inte armarne när kroppen.. 
 
Efter jobbet så skyndade, Sara,Mattias och jag oss till bussen och mötte upp med Johanna och Jonas i stan och på Platens, för en after work. Så kul att träffas alla igen, synd att inte Yvonne kunde vara med.
Tog en Margarita, för de andra väntade på att beställa för de visste jag ville ha en drink. Så jag kollade aldrig vad den kostade. På varmrätten var det halva priset. De andra skulle ha förrätt så jag hakade på, det var okej. Huvudrätten var jag ( och flera av de andra) besviken på. Och efterrätten, en chokladpanacotta, hade de tappat gelatinet i, tydligen. Nej, det var inte nån höjdare, nåt av det. Sen när jag skulle betala så fattade jag inte att det kunde bli så mycket! Men när jag kollade kvittot så gick drinken loss på 10 riksdaler!! Herrenån, hade jag vetat det hade jag aldrig tagit den, förstås. Nåja, nästa gång kanske jag kommer ihåg att fråga  innan. Nej, inmundigandet var alltså inget minnesvärt men mötet var det. Nyheter: en ska flytta och en ska gifta sig!
 
Himlen öppnade sig när vi satt där och det regnade som bara den, och haglade
 
 
Det stänkte in på mig, vi flyttade in borden men ven senare så stänkte det på ryggen. Så jag frööös.
 
Det var skönt att så småningom komma hem och värma sig i soffan
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: