Duplex

Upp i ottan, som när man jobbar Usch. Men frutom att man är trött och det är gött att ta sovmorgon och dega lite på morronen, så är ju faktiskt det den bästa tiden...att göra vad som helst! Gå ut och gå, till exempel. Trots sol , svalt och skönt. Det ändrades ganska snabbt sen. Men, varför inte ta tillfället i akt lite oftare, nu när man kan? Näe, är för lat...men banne mig, jag ska! (slå mig inte på fingrarna om jag inte kommer till skott bara)
 
Bussbyten och så småningom, i tid, framme på Fys klin för en Duplex, igen, av min eländiga arm.
Man får ju olika tekniker, i princip varje gång, och de tolkar ibland lite olika, det de ser. Men sammanfattningsvis, och i jämförelse med vårens tidigare bilder, så, ja,det är lite "påhäng" i artären och något avsmalnande/midja på den. Men det är riktigt bra flöde hela vägen. De skulle kolla mer och sen skicka svar till "den andra" doktorn på Garnisonen, eftersom Stefan är på semester
 
Gick därifrån uppför backen till Garnisonen. Tjejerna satt ute och fikade frukost, i skuggan där det var svalt och skönt. Jag blev hungrig också, eller det var jag redan. Uner duplexundersökningen så mådde jag illa av det.
Inne var det också svalt och skönt. Bara det vore en anledning att ta sig dit och köra de här dagarna som det fortsätter v ara varmt. Men vi får se. Bekvämt vara hemma också. I förstahand får vi se hur det går med stickningen
Nu gick det "bra", kom inte helt in med artärnålen (påminner om förra gången, innan ingreppet, aj aj) men kunde dra ändå, så dialys blev det. Om än på låg hastighet. 
Vi bestämde att jag ska testa hemma på onsdag, resten av svullnaden borde vara borta tills dess. Imorron ska vi ju till Askersund, är det tänkt. Och  på onsdag har Garnisonen stängt nu på sommaren. Klarar jag det inte på onsdag så åker jag definitivt in på torsdag.
Skönt att sitta där i svalkan, nästan så man blev kall om fötterna! Vilken skillnad från ugnen  här hemma...
Fika fick jag också och läste bok och prata skit, blandat med nytta.
Det satt en kille inne i ensamrummet och kärde dialys. Han hade luva uppe och satt med en laptop så jag förstod att han nog var ganska ung. Men sen när han gick så såg jag att han kunde nog inte vara mer än drygt 20. Då känner man sig ändå tacksam att man hann bli vuxen, få barn osv , innan man blev sjuk, eller innan man behövde dialys, åtminstone. Nu fick jag höra att han ska få en njure av sin mamma, tack och lov. 
 
Genom stan på heta bussar, men den sista hade faktiskt fönstren öppna så det fläktade in lite luft.Där hade vi en härlig, kvinnlig, busschaufför. Helt plötsligt, vid ett rödljus, så hör man någon säga högt på engelska "Is it your first time in Sweden"? "Where are you from"? Och ett äldre par svarade och så hade de lite konversation då de ropade till varandra och talade om för varandra vilka ord de kunde på varandras språk,, svenska respektiv e tyska. Kul :-) De skulle av vid Gamla Linköping, så hon släppte av dem men såg att de var osäkra vart de skulle gå så hon körde fram några meter, öppnade dörrarna och sa att de var på fel sida, "Wrong side, other side" 
Kul med lite annat än trötta, sura busschaufförer som gärna tar ut sitt dåliga humör på passagerarna, eller nåt
 
Tina stack iväg till Smultronstället (dit hade jag velat åka!") och jag städade lite, hängde tvätt osv.
Sen ringde "den andra" läkaren, Susanne. Hon hade tittat på bilderna osv och hade velat prata med Maria men ingen svarade på Garnisonen, så de hade npg gått hem. Men hon hade pratat med Fredrik, från igår. Och hon undrade hur det gått idag och om hon skulle beställa en ny angio-grafi. Kan ju inte jag svara på, helst inte men behövs så.....Hon skulle avvakta till imorron och prata med Maria och kanske be kärlkirurgen kolla på bilderna också.
*suck*
 
Sitter still.....A och P ska komma sen, vi ska grilla, och innan dess måste jag ta mig en dusch och tvätta håret . Men vill inte göra det för tidigt, man blir ju så svett så fort igen.
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: