Vårens skira grönska

Nu börjar den vackra tiden, allt slår ut och blir grönt. Underbart!
 
Har nu jobbat mina timmar och efter det tagit bussen till Garnisonen för att de skulle få kola på min vackra arm. Inte för att beundra den då utan för att jag undrar end el över den delen av armen där de, i kärlet, lagt "skrot", metalltrådar. Jag har ont där och det verkar nästan inflammerat, varmt och rodnad. Det värker när armen hänger, so när jag går och helt omedvetet vill jag lyfta den.
Min egen läkare var inte där men den andra och jag fick rådet att hålla koll. Det kan vara nu i början, tills kroppen vvant sig. Hänger det i får det kollas upp. Och vi ska höras på torsdag.
 
Hem därefter, varmt i jackan men ville heller inte ta av mig den. Gick först från Garnisonen, i väntan på buss men till slut hade jag gått ner på stan.
Satte igång med dialysen men, NU, efter flera dar, så kunde jag inte sticka den trubbiga nålen i venhålet. Blånaden har ju flyttat sig neråt men det funkade igår och i förrgår. Men nu fick jag bara bottennapp! Men gav inte upp utan tog en vass nål och den kom jag in med, hittade rätt och kunde köra på. Docj gjorde det lite ont, sved, hela tiden men inget syntes nånstans så jag körde på. Men körde på lägre hastighet
 
En liten köttbit och kokta grönsaker till midddag. Nyttigt men inte särskilt inspirerande.
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: