En helg jag är glad att ha lämnat bakom mig

Jösses, vilken helg det varit! Smärtsam sådan! Fy sjutton
Vaknade på lördag morgon oh handleden/armen var ännu värre n på fredag kväll (det hade ju eskalerat sedan jag råkat stöta i den, på morgonen) Kunde knappt röra handen, inte hålla i nåt, utan att det gjorde fruktansvärt ont! Och hela tiden värkte det...
Det värsta var väl toabesök, som blev så enkla, om man så säger. Försökte att hålla den högt, och den hade också legat högt under natten, men den var så stel och alltså i princip oduglig.
Tina var ju på kryssning och Alex jobbade. Jag lyckades ändå på nåt vis städa lite, med högerhanden och gav mig iväg ner på stan för att köpa ett par små doppresenter, de  ynglar ju av sig ungdomarna därnere, dit jag ska och döper dem gör de också, så
Tillbaka så gick jag för att handla, sånt som inte vägde så mycket. Fick ju lyfta allt med höger hand men det gick bra. Senare så gick jag tillbaka , när Alex slutat jobba, så hjälpte hon mig med de tunga grejerna
 
Sov väl, även om det var lite svårt men vaknar på söndan, än värre än dan innan! Så illa att tårarna vällde upp.
 
Jösses, det har inte varit roligt minsann.
 
Körde dialys och det gick bra, något bättreefter det. Lyckades t.o.m ta mig en promenad
 
Sen kom tjejerna ( ja, Tina hade kommit redan under natten och sov bort större delen av söndan) och vi grillade. De gjorde i princip allt, gullisarna och Mamma fick vila armen.
Det hjälpte nog för idag vaknade jag med betydligt mindre smärta och möjlighet att böja handleden, svulnaden hade lagt sig en del
Cyklade till jobbet och satt med handen upp i luften så ofta jag kunde :-)
 
Efteråt blev det ett blodprov för att kolla så att jag inte har nån infektion(svaret blev nej, tack och lov)
 
Satt i dialys medan Tina låg ute  i solen och rastade katterna. Det var nästan 22 grader så jag var bara glad att sitta inne. Och inte fel att få en sån här serverad:
 
 
Men det ska bli både regn och kallt i veckan. Förväntat visserligen, det är ju Valborg
 
Nedräning: 4 kai apopse!
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: